۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
شراکت استارتاپی  زاکربرگ وسرمایه‌گذار هندی

پلتفرم جیو که متعلق به شرکت ریلاینس است به همراه فیسبوک در حال راه‌اندازی اپلیکیشنی برای ارسال مواد غدایی هستند و برای اینکار از شبکه اجتماعی واتساپ استفاده خواهد شد

فردای اقتصاد: پلتفرم جیو که متعلق به شرکت ریلاینس است به همراه فیسبوک در حال راه‌اندازی اپلیکیشنی برای ارسال مواد غدایی هستند و برای اینکار از شبکه اجتماعی واتساپ استفاده خواهد شد. با به ثمر رسیدن این پروژه موکش آمبانی و مارک زاکربرگ دو میلیاردر معروف جای پای خود را در بازار هند مستحکم خواهند کرد.

براساس گفته شرکای این دو شرکت، این همکاری به خریداران امکان بررسی اجناس در جیومارت را می‌دهد تا بتوانند بدون ترک واتس‌اپ خرید خود را انتخاب، سفارش خود را ثبت و هزینه سفارش خود را پرداخت کنند. شروع این همکاری به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. در آن زمان فیس بوک اقدام به سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری در پلتفرم جیو کرد تا بتواند جزو سهامداران عمده این پلتفرم شود.

آمبالی رییس هیئت مدیره و مدیر عامل جیو پلتفرم، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که چشم‌انداز ما این است که هند را به عنوان جامعه‌ای پیشرو در جهان ارتقا دهیم. علاوه بر ان به این موضوع اشاره داشت که به همراه مارک زاکربرگ چشم‌انداز مشترکی را برای جذب افراد و مشاغل آنلاین بیشتر و ایجاد راه حل‌های نوآورانه به اشتراک گذاشته‌ایم.

شرکت Reliance Industries در حال گسترش پلتفرم تجارت الکترونیک این گروه صنعتی است. علاوه بر آن زیرساخت‌های موبایل را هم در سراسر هند ایجاد و توسعه می‌دهد. آمبانی روز دوشنبه به سهامداران خود گفت که Reliance Jio infocomm (اپراتور اول هند با بیش از ۳۸۰ میلیون مشترک) قصد دارد ۲ تریلیون روپیه معادل ۲۵ میلیارد دلار را برای توسعه خدمات ۵G در دومین کشور پرجمعیت جهان سرمایه‌گذاری کند.

آمبانی که اکنون ۶۵ سال سن دارد، در حال ساختن امپراتوری تجاری خود است. وی در ماه ژوئن از سمت خود به عنوان رییس هیئت مدیره و مدیریت Reliance Jio کناره‌گیری کرد. این در حالی است که پسر بزرگ او سکان هدایت شرکت مخابراتی این هلدینگ را بدست گرفته است.

شرکت Reliance Industries با درآمد ۱۵۰ میلیارد دلاری در رتبه ۵۴ ام در فهرست ۲۰۰۰ شرکت برتر فوربس جای گرفته است. ابتدا به ساکن این شرکت یک تولید کننده کوچک منسوجات بود اما این کسب و کار به هلدینگی که در حوزه‌های پتروشیمی، نفت و گاز، مخابرات، خرده فروشی، سرگرمی و خدمات دیجیتال گسترش یافته است. اخیرا هم جایگاه خود را خارج از هند گسترش می‌دهد. براساس داده‌های فوربس خالص ارزش دارایی‌های آمبانی ۹۴.۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود. به عبارتی وی در حال حاضر دومین فرد ثروتمند در هند است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار