۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
وقتی هزینه اشتباهات بالاست، چگونه اضطراب خود را مدیریت کنیم؟

فردای اقتصاد: اگر در حوزه‌ای کار می‌کنید که باید به هر قیمتی از اشتباهات جلوگیری کرد (به حرفه‌های پزشکی، امنیتی، مالی و حمل و نقل فکر کنید)، طبیعی است که از بهم ریختگی اوضاع وحشت کنید. اما می‌توانید هم استرس خود را کم کنید و هم احتمال  خطا را کاهش دهید.

ابتدا، بین خطرات مهم و نه چندان مهم تمایز قائل شوید و بیشتر وقت و انرژی خود را بر روی مورد نخست متمرکز کنید.

سپس، به جای تلاش برای کاهش اشتباهات از طریق اراده و کمال‌گرایی، تلاش کنید تا سیستم‌ها و عاداتی پایدار را برای کاهش خطرات حیاتی به عنوان روال کار خود انتخاب کنید. از حمایت همکاران خود برای رسیدگی به نقاط ضعف‌تان و همچنین یافتن راه‌حل‌هایی با استفاده از نقاط قوت‌تان، بهره ببرید (به عنوان مثال، اگر از نظر بصری فردی خلاق هستید، ممکن است یادداشت‌های بصری برای یادآوری درست کنید). به هر گونه رفتار خودتخریبی‌تان رسیدگی کنید، مانند عدم درخواست حمایت زمانی که به آن نیاز دارید.

در نهایت، با برخی از خطرات نه چندان مهم مقابله کنید – یا مسئولیت آن‌ها را تفویض کنید - تا هرگونه حواس پرتی احتمالی نسبت به مسایل مهم را کاهش دهید. به یاد داشته باشید، هدف در اینجا تبدیل شدن به یک کارمند عالی که اشتباه نمی‌کند، نیست، بلکه هدف طراحی یک سیستم پایدار برای شماست که به طور جدی خطرات را کاهش می‌دهد.

منبع: HBR

نویسنده: آلیس بویس

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار