۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
چگونه با مدیریتتان مانع پیشرفت تیم خود نشوید؟

فردای اقتصاد: گام برداشتن برای کمک به تیم خود، همیشه مفید نیست. مخصوصاً زمانی که کار را به اعضای تیم‌تان محول می‌کنید، ارائه کمک یا راهنمایی بیش از حد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و یادگیری و پیشرفت بلندمدت تیم شما را تضعیف کند. چگونه می‌توانید به جای آن، رویکردی ساده‌تر برای تفویض اختیار داشته باشید؟

با قدم‌های کوچکی همچون شناسایی وظایف کم خطر برای سپردن به یک کارمند شروع کنید. شما می‌خواهید فضایی ایجاد کنید برای اشتباهاتی که منجر به رشد آنها می‌شود - نه اشتباهاتی که ممکن است اعتبار آنها را خدشه‌دار کند یا موفقیت تیم را به خطر بیندازند.

سپس ذهنیتی مبتنی بر صبر و کنجکاوی در پیش بگیرید. این به معنای تحمل تلاش ضعیف یا بی‌احتیاطی نیست، بلکه به معنای درک این موضوع است که کارمند شما ممکن است برای یادگیری این مهارت جدید به کمی زمان نیاز داشته باشد - و کارمندانتان می‌توانند رویکرد خود را در این فرآیند توسعه دهند. پذیرای عدم آرامشی باشید که از تماشای آزمون و خطاهای آن‌ها، مواجهه‌شان با چالش‌ها و تزلزل‌شان احساس خواهید کرد.

در برابر اصرارتان برای پس گرفتن کار، انجام کار برای آنها، یا نشان دادن راه حل قبل از اینکه آنها آن را شناسایی کنند، مقاومت کنید. به خودتان بگویید: «به خود من اجازه داده شد که مبارزه کنم، و اینگونه بود که در مهارت‌هایم اعتماد به نفس پیدا کردم. بنابراین من همان هدیه را به کارمندانم می‌دهم تا مشکل را خودشان حل کنند.» به یاد داشته باشید: تفویض اختیار موثر به معنای تغییر دادن طرزفکرتان از "انجام همه کارها" به سمت "مدیریت کارها"ست.

منبع: HBR

نویسنده: کلی تامپسون

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار