۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
افشاگری تاج در مورد هزینه تیم‌های فوتبال ایران

تاج: همه باشگاه‌های کشور زیان‌ده هستند. یک باشگاه در سال ۱۴۰۱ دویست برابر افزایش هزینه داشته

تسیم: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تمام تیم‌های فوتبال کشور زیان‌ده هستند.

مهدی تاج بعد از ظهر امروز در مجمع عمومی هیات فوتبال استان همدان با بیان اینکه استان همدان در امر داوری وضعیت بسیار خوبی دارد، اظهارکرد: داوری همدان از قبل هم وضعیت خوبی داشت که می‌توان به یثربی داور برتر سال‌های پیش فوتبال کشور اشاره کرد، همچنین خانم صیفی نیز از افتخارات داوری بانوان کشور است.

وی عنوان کرد: سهم بازیکنان همدانی در تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی زیاد است و آن هم در حالی است که تیم لیگ برتری ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور عنوان کرد: تمام همدان با یک تیم لیگ برتری تمام می‌شود و دوست دارم هیات فوتبال به سمت داشتن تیم لیگ برتری برود.

تاج تصریح کرد: البته تیم خریدن را نمی‌پسندم و باید تلاش شود تیم از خود استان رشد کند، چرا که در این صورت به دلیل آن که تیم عقبه ندارد دوباره سقوط خواهد کرد.

وی با اشاره به این که ما طرح منظمی برای سوق دادن فوتبال کشور به سمت حرفه‌ای شدن داریم تاکید کرد: آنچه به فوتبال کشور کمک می‌کند گرفتن حق پخش است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور تصریح کرد: همه باشگاه‌های کشور زیان‌ده هستند، عنوان کرد: مجموعه فوتبال باید از طریق حقوق شناخته شده‌ای اداره شود که عبارتند حق پخش تلویزیونی، اسپانسر پیراهن، درآمد دور زمین، بلیت‌فروش و ترانسفر بازیکن که در این میان مهم‌ترین آن حق پخش است.

تاج تاکید کرد: وقتی از حق پخش محروم هستند درآمد پایداری ندارند. اگر بخواهیم فوتبال کشور را درست کنیم باید حق پخش را بگیریم‌که البته بسیار مشکل است.

وی با اشاره به اصلاحاتی در بخش ایجنت بازیکنان گفت: ما در دو سال گذشته یک لژیونر هم نداشتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در کرونا همه کشورهای آسیا کاهش چشمگیری در هزینه‌ها داشتند، چون درآمدش کافی نبود. تنها کشوری که درآمدش کم و هزینه‌هایش دو برابر شده ایران بود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور تصرین کرد: یک باشگاه در سال ۱۴۰۱ دویست برابر افزایش هزینه داشته و این اقدام به بدهی تبدیل می‌شود و نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای بگیرند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha