۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کاشت این گیاه در تهران ممنوع شد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران: با توجه به انعقاد تفاهمنامه تهران شهرداری با وزارت نیرو که در این دوره انجام شد، تا افق ۱۴۱۰ حدود ۱۴۵ میلیون متر مکعب از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد. بر این اساس، امسال باید ۳۰ میلیون متر مکعب به پساب برای آبیاری اضافه شود.

پایگاه خبری شهر، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در حاشیه آیین افتتاح پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه شهرک غرب به منطقه ۶ که صبح امروز در قالب شصت و دومین پویش امید و افتخار برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در کلانشهرها وجود دارد، بحران آب است. شهرداری تا سال ۱۴۰۱ حدود ۷ میلیون متر مکعب از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کرد و امروز این عدد به ۲۲ و نیم میلیون متر مکعب رسیده است.

مختاری ادامه داد: امروز از پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه شهرک غرب به سمت منطقه ۶ به طول ۳.۵ کیلومتر بهره‌برداری می‌شود. این یکی از اقدامات زیربنایی است که انجام شده است و در این حوزه از برنامه‌ها جلوتر هستیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اضافه کرد: برای جلوگیری از فرونشست‌هایی که در نقاطی از جمله دشت ورامین داریم، باید استفاده از پساب‌ها را جایگزین استفاده از چاه‌ها کنیم.

کاشت چمن ممنوع شد

وی در پایان در خصوص کاشت چمن در فضای سبز شهر تهران یادآور شد: از حدود ۶ سال قبل کاشت چمن در تهران ممنوع است و کندن چمن‌های موجود نیز باعث آسیب به ریشه‌های درختان می‌شود. بنابراین کاشت گونه‌های مقاوم مانند زیتون را انجام می‌دهیم که باعث سایه‌اندازی روی چمن‌های موجود و از بین رفتن این چمن‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها