۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
چگونه پس از اخراج‌ها از تحمیل بیش از حد کار به تیم خود اجتناب کنیم؟

فردای اقتصاد: در پی اخراج برخی کارکنان، دیگر کارکنانی که باقی مانده‌اند احتمالاً احساس گناه، اضطراب و ناراحتی عاطفی می‌کنند. چگونه باید در این زمان حساس تیم خود را مدیریت کنید- به خصوص زمانی که کارهای بیشتری برای انجام دادن باقی مانده‌ است؟ درست است که منابع شما کاهش یافته، اما درخواست کار بیشتر از افراد تیم‌تان، آن هم  در زمانی که توان کمتری برای ارائه دارند، به معنای فرسودگی شغلی آن‌هاست. پس به جای آن چه باید کرد؟

پروژه‌هایی را برای به تعویق انداختن انتخاب کنید. فهرستی جامع از همه اقدامات در حال انجام، از جمله مشکلاتی که هر کدام از افراد تیم‌تان حل می‌کنند، راهکارهایی که ایجاد می‌کنند یا بهبود می‌دهند، ایجاد کنید. بعد، آنها را بر اساس ارزش و تأثیر بالقوه رتبه‌بندی کنید. سپس تلاش‌های کم‌ارزش‌تری را که اکنون می‌توانند به تعویق بیفتند، اما بعداً به آسانی از سر گرفته ‌شوند، شناسایی کنید - و تلاش‌هایی که به تعویق افتادن آنها ممکن است عواقب داشته باشد و برگشت آن دشوار باشد.

با مدیرتان همسو شوید. دفعه بعد که رئیس شما چیزی از تیم شما درخواست کرد، بپرسید که آیا آن مورد نیاز به توجه فوری دارد یا خیر. اگر نیازمند توجه فوری بود، از افراد تیم‌تان بخواهید که به شما کمک کنند تا درخواست کارها در زمینه‌های دیگر از تیم خود را اولویت‌بندی کنید. برای مثال، «تیم روی این سه پروژه دیگر نیز کار می‌کند. آیا پروژه‌ای وجود دارد که بتوان آن را رها کرد یا به تعویق انداخت تا جا برای این یکی باز شود؟»

استعدادهای پنهان کارمندان خود را کشف کنید. برای بالفعل کردن پتانسیل‌های بکر تیم خود، از کارمندان خود بخواهید استعدادها و مهارت‌های خود را بنویسند. این به آنها انرژی می‌دهد و فرصت‌های جدیدی را برای حل مشکلات و همکاری باز می‌کند.

ساده‌سازی کنید. تیم شما کجا می‌تواند ارتباطاتش را کاهش دهد، فرآیندها را ساده کند و اطلاعات را متمرکز کند؟ بهینه‌سازی این عناصر کار، وقت کارمندان شما را برای تمرکز بر انجام کار، آزاد می‌کند.

منبع: HBR

نویسنده: دینا دنهام اسمیت

مترجم: شادی آذری حمیدیان 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار