چگونه بی‌حوصلگی در کار را به یک فرصت تبدیل کنیم؟

راهنمای گام به گام استفاده از کسالت
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
چگونه بی‌حوصلگی در کار را به یک فرصت تبدیل کنیم؟

فردای اقتصاد: بی‌حوصلگی در محل کار می‌تواند احساس ناخوشایندی به همراه داشته باشد و منجر به مجموعه‌ای از پیامدهای منفی مانند فرسودگی شغلی، نارضایتی شغلی و اشتباهات پرهزینه شود. اما طبق تحقیقات، بی‌حوصلگی همیشه هم بد نیست، بلکه می‌تواند فرصتی برای تأمل در مورد علایق، ارزش‌ها و اهداف شما باشد. نشریه معتبر هاروارد بیزنس ری‌ویو نحوه استفاده از مزایای پنهان کسالت و بی‌حوصلگی را آورده است.

آگاهی. وقتی احساس کردید که دچار ناراحتی ناشی از کسالت شده‌اید، از واکنش فوری به آن اجتناب کنید. این واقعیت که آگاهی یافته‌اید حوصله‌تان سررفته و کسل شده‌اید به این معنی است که توانسته‌اید در برابر میل خود به بالا و پایین کردن بی‌فکر رسانه‌های اجتماعی و دنیای مجازی، مقاومت کنید. این شروع خوبی است.

رمزگشایی. از خود بپرسید: کسالت من به من چه می‌گوید؟ آیا موضوع خیلی ساده است و من فقط برای مدت خیلی طولانی روی یک وظیفه کار کرده‌ام - یا موضوع عمیق‌تر از آن است؟ آیا می­توانم الگوی مربوط به این احساس ناراحت کننده را شناسایی کنم؟

اقدام. هنگامی که متوجه شدید بی­حوصلگی شما واقعاً به چه معناست، می­توانید ابعاد راه حل مورد نیاز را تجزیه و تحلیل کنید. شاید به یک استراحت کوتاه از کار نیاز داشته باشید. یا شاید به این معنی است که لازم است تغییرات مهم‌تری در لیست وظایف خود (یا حتی کل حرفه خود) ایجاد کنید. بگذارید بی‌حوصلگی شما منجر به آگاهی‌رسانی برای اعمال متفکرانه و سنجیده شود - نه واکنش‌های بی‌فکر.

منبع: HBR

نویسنده: آلیسون میستر

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار