عادات کوچکی که حال شما را در محیط کار خوب می‌کنند

توصیه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو برای بهبود حال شما
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
عادات کوچکی که حال شما را در محیط کار خوب می‌کنند

عادات کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می‌کنند البته به شرط اینکه آنها را به طور مداوم تمرین کنید.

فردای اقتصاد: وقتی صحبت از بهبود حال شما در محل کار می‌شود، عادات کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می‌کنند البته به شرط اینکه آنها را به طور مداوم تمرین کنید. نشریه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو، شش توصیه برای اولویت‌بندی در زندگی کاری روزانه آورده است که حال شما را در محیط کار بهبود می‌بخشد.

حال خود را چک کنید. از خود بپرسید: امروز چطور هستم؟ چه احساسی دارم؟ پاسخ‌های خود را قضاوت نکنید یا فوراً سعی نکنید چیزی را «اصلاح کنید». فقط آگاه شوید.

چند استراحت کوتاه و با کیفیت داشته باشید. نکته کلیدی آن "کیفیت" است. این به معنای آن است کاری کنید که به شما کمک کند از کار جدا شوید و دوباره سوخت‌گیری و شارژ مجدد کنید. (به عنوان مثال، در شبکه‌های اجتماعی پیمایش نکنید، اخبار را نخوانید، یا یک مورد از کارهای نوشته شده در فهرست کارهایی که باید انجام دهید را تیک نزنید).

پذیرش شرایط استرس‌زا را تمرین کنید - و روی آنچه می‌توانید کنترل کنید، تمرکز کنید. این شامل دو مرحله است: نخست، آگاهی از وضعیت موجود با وضوح و با تمرکز بر واقعیت‌ها. دوم، یکی از اقداماتی را که می‌توانید انجام دهید تا با آسایش بیشتر به جلو بروید را مشخص کنید.

با همکاران معاشرت‌های جزئی صمیمانه داشته باشید. هنگامی که در حال تماس تلفنی با همکاران خود هستید یا هنگامی که آنها را برای اولین بار در طول روز می‌بینید، با اشتیاق واقعی از همکاران خود استقبال کنید. گاهی به عمد تماس حضوری با همکاران برقرار کنید، بدون اینکه مکالمه خود را روی کار متمرکز کنید.

قدردان باشید. تمرین قدردانی روزانه می‌تواند به سادگی نوشتن سه چیزی باشد که هر روز صبح یا عصر از آنها قدردانی می‌کنید. با تمرین قدردانی، از مغز خود می‌خواهید که دیدگاه خود را گسترش دهد و توجه خود را بر روی چیزهایی متمرکز کند که مثبت، معنوی یا آرامش‌بخش هستند.

بعد از کار خود را شارژ کنید. این مهم است که در زندگی شخصی خود زمانی را صرف انجام کارهایی کنید که دوست دارید، به عنوان مثال سرمایه‌گذاری روی یک سرگرمی مثل اختصاص زمان به مطالعه یا باغبانی، یا امتحان کردن یک فعالیت خلاقانه جدید. نکته کلیدی این است که کاری انجام دهید که انرژی شما را تامین کند و شخصیت غیرکاری شما را پرورش دهد.

منبع: HBR

نویسنده: ناتالی کوگان

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار