۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
مدافعان قیمت‌گذاری دستوری چه کسانی هستند؟

نمایندگان فعال در دولت و مجلس معتقدند کسی را ندیده‌اند که اصالتا قیمت‌گذاری دستوری را تایید کند و اصولا قیمت‌گذاری دستوری در کشور اتفاق نمی‌افتد؛ اما بخش خصوصی مخالف این ادعا است.

فردای اقتصاد: قیمت‌گذاری دستوری داریم یا نداریم؟ فعالان صنعتی معتقدند قیمت‌گذاری دستوری در شرایطی که بازار رقابتی وجود دارد، نه تنها ضرورتی ندارد، بلکه باعث بهم ریختگی بازار نیز می‌شود. در عین حال، فرآیند قیمت‌گذاری که از سوی سازمان حمایت اعلام می‌شود با هزینه‌های تولید تناسبی ندارد.

در مقابل، نمایندگان فعال در دولت و مجلس معتقدند کسی را ندیده‌اند که اصالتا قیمت‌گذاری دستوری را تایید کند و اصولا قیمت‌گذاری دستوری در کشور اتفاق نمی‌افتد. در دومین نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت لوازم خانگی در استودیو «فردای‌اقتصاد»، موضوع قیمت‌گذاری دستوری را بررسی کردیم. این نشست با حضور عباس تابش رئیس اسبق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، محمدرضا شهیدی دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری، حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و با اجرای احسان فدایی مجری و کارشناس لوازم خانگی، برگزار شد.  

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    با سلام در یک اقتصاد دولتی اگه قیمت گذاری دستوری نباشد جای سوال دارد.ساختارها و نهادها مشکل دارد. مشکل ریشه ای است و به این زودی هاقابل حل نیست.ای کاش سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده نداشتیم.
  • معین رستمی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    ایجاد انحصار اسمش حمایت از تولید نیست نتیجه انحصار در صنعت لوازم خانگی چیزی جز وضع امروز صنعت خودرو نخواهد شد. با علم و اطلاع دقیق عرض میکنم بیش از 70 درصد تولیدات لوازم خانگی مونتاژ کاریه و اکثر قطعات وارداتی هستند و به دلیل وجود انحصار و نبود رقابت بازنده اصلی این انحصار مصرف کننده نهایی هستش .
  • حامد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    مدافعان اقتصاد دستوری ، کج فهمان علم اقتصاد هستند ، که در لوای خدمت به مردم ، در نهایت سودجویی های دلال گونه و سنتی خود را می خواهد
  • علاقمند به اقتصاد IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    من به عنوتم مصرف کننده، هیچ اهمیتی برام نداره قیمت تمام شده تولید کننده چقدره. چیزی که برای من مهمه کیفیت، خدمات پس از فروش، نوآوری و عمر کالاست که به مدد سازمان حمایت از مصرف کننده، تحریم و منع واردات، تقریبا هیچ کدام تحقق پیدا نمیکنه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار