۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
سواد اقتصادی/ ما در برابر متخصصان

سر رشته داشتن از امور مختلف حتما خوب است اما انجام کارهای تخصصی خانه، ماشین و... توسط خودمان آیا اقتصادی هم هست؟

اگر آشپزخانه، پشت بام، سینک یا کامپیوتر شما نیاز به تعمیر داشته باشد، چه کاری باید انجام دهید؟ باید خودتان این کار را انجام دهید یا یک متخصص استخدام کنید؟ خوب، همه چیز بستگی به این دارد که چرا می خواهید این کار را انجام دهید. تا آنجا که به بعد اقتصادی مربوط می شود، شما با انجام این کار برای صرفه جویی در هزینه به سه دلیل ساده اشتباه می کنید:

یک: در بسیاری از موارد، شما در هر ساعت بیشتر از هزینه های حرفه ای درآمد کسب می کنید. اگر شما یک وکیل هستید که صد و پنجاه دلار در ساعت درآمد دارد، منطقی است که شخصی را برای رنگ آمیزی خانه خود استخدام کنید، که به میزان قابل توجهی درآمد کمتری دارد.

دوم: حتی اگر شما و فرد حرفه‌ای دستمزد ساعتی یکسانی دریافت کنید، باز هم استخدام او روش بهتری است، به این دلیل ساده که کارها را سریع‌تر انجام می‌دهد. شاید شما نانوایی هستید که در هر ساعت به اندازه مارک، که یک لوله کش است، مثلا بیست دلار درآمد کسب می کنید. می توانید سعی کنید سینک آشپزخانه خود را خودتان تعمیر کنید، اما مارک در این کار بسیار بهتر از شما است. بنابراین، ممکن است چهار ساعت طول بکشد تا کاری را که او می‌تواند تنها در یک‌بار انجام دهد. به عبارت دیگر، شما به جای پرداخت بیست دلار به مارک، هشتاد دلار از زمان خود را سرمایه گذاری می کنید.

سه: احتمالاً به اندازه یک متخصص نمی‌توانید کارتان را خوب انجام دهید و از قضا، ممکن است حتی برای تعمیر برخی از چیزهایی که شکسته‌اید، پول خرج کنید. اکنون باید واضح باشد که از منظر اقتصادی، اصلاح مسائل توسط خودتان ایده بدی است. اگر آن را به عنوان یک سرگرمی یا به طور کلی انجام می دهید، زیرا از آن لذت می برید، مطمئناً منطقی است. در غیر این صورت، بهتر است یک متخصص استخدام کنید.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار