۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
هوش مصنوعی چگونه اقتصاد را رشد می‌دهد؟

چهارمین هفته از برنامه تک شاخ به تحلیل تاریخی روند استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی در صنایع مختلف در جهان و تحول اقتصادی مرتبط با آن اختصاص داشت. 

فردای اقتصاد - چهارمین هفته از برنامه تک شاخ به تحلیل تاریخی روند استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی در صنایع مختلف در جهان و تحول اقتصادی مرتبط با آن اختصاص داشت. 

دکتر مرتضی بینا متخصص ریسک و با سابقه فعالیت در حوزه تکنولوژی در گپ و گفتی در این برنامه درباره تاثیر تغییرات شغلی ناشی از هوش مصنوعی گفت: در اوایل قرن بیستم ۷۰ درصد جامعه آمریکا کشاورز بودند و الان دو درصد کشاورزی میکنند و به رغم رشد جمعیت میزان بیکاری در این کشور بسیار پایین است و این نشان میدهد که مشاغل جدید تا چه‌اندازه جایگزین شده‌اند. 

به گفته بینا انفجار آگاهی هوش مصنوعی باعث رشد مشاغل خواهد شد و متخصصان موجود مجبور به رشد خود برای حفظ مشاغل خواهند بود چراکه بسیاری از امور از طریق هوش مصنوعی قابل انجام خواهد بود.

بینا معتقد است ممکن است در آینده احتمالا تعداد کمی از برنامه‌نویسان قادر به انجام کار تعداد بیشتری از برنامه‌نویسان خواهند بود و این اتفاقی است که برای بسیاری از مشاغل مثل نویسندگی‌ و روزنامه‌نگاری هم خواهد افتاد. 

در بخش دیگری از برنامه تکشاخ این هفته موضوعاتی چون پلمپ دیجی‌کالا، عرضه وردکوین و تغییر نام توییتر به ایکس مورد تحلیل قرار گرفت. 

در بررسی هفته محصول هم به دوچرخه اشتراکی زیرو اختصاص داشت. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار