۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
معلمان منتظر واریزی علی‌الحساب جدید باشند؟

نظرم این است که همکاران کار بارگذاری مدارک را زودتر انجام دهند تا ما هم خیالمان راحت شود

یوسف نوری با بیان اینکه چند روز قبل علی‌الحسابی بابت معوقات رتبه‌بندی برای معلمان وجهی واریز شد عنوان کرد: خیلی سوال می‌پرسند که چرا سامانه برای بارگذاری مدارک تعیین کردید و چرا باید مدارک را بارگذاری کنیم. خب از یک استاد دانشگاه همین حالا سوال کنید که یک رتبه می‌خواهید بگیرید چقدر طول می‌کشد؟ بیشتر از یک سال معمولا طول می‌کشد اما ما می‌خواهیم برای ۸۱۰ هزار نفر، دو سه ماهه رتبه بندی را انجام دهیم. گفتیم از وقتی فرایند شما شروع شد، یک و نیم ماه بعد رتبه  شما را تعیین می‌کنیم.

به محض مشخص شدن رتبه، احکام جدید ۲ روز بعد صادر و فرهنگیان آن ماه با حکم جدید حقوق می‌گیرند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سامانه بارگذاری مدارک رتبه‌بندی تاکنون مشکلی نداشته است گفت: سامانه از ۲۶ مرداد آغاز به‌کار کرده‌است. راهنمای بارگذاری داریم و امکان پاسخگویی به مشکلات در این زمینه فراهم است. به محض مشخص شدن رتبه افراد، حقوقشان بلافاصله و دو روز بعد صادر می‌شود و آن ماه با حکم جدید حقوق می‌گیرند؛ البته اگر بعد از پانزدهم ماه باشد، حقوق جدیدشان ماه بعد پرداخت می‌شود.

معوقات به تدریج پرداخت می‌شود

وی افزود: معوقات هم به تدریج پرداخت می‌شود، استرس به جامعه معلمی وارد نکنند. ما اصرار داریم کار زودتر انجام شود، چون هرچه به آخر سال نزدیک‌تر شویم و مطالبات انباشته شود کار ما هم سخت‌تر می‌شود. اصرار داریم مدارک زودتر بازگذاری شوند تا بتوانیم حقوق‌ها را زودتر و بر اساس رتبه‌بندی پرداخت کنیم.

آیا وجه دیگری علی‌الحساب بابت رتبه بندی برای معلمان واریز می‌شود؟

نوری در پاسخ به اینکه آیا تا زمان صدور احکام، علی‌الحساب دیگری به حساب فرهنگیان واریز خواهد شد؟ عنوان کرد: نظرم این است که همکاران کار بارگذاری مدارک را زودتر انجام دهند تا ما هم خیالمان راحت شود. اگر بخواهیم علی‌الحساب بدهیم، با همین علی‌الحساب تا آخر سال می‌رویم. دولت حسن نیتش را ثابت کرده و رتبه‌بندی هم شروع شده است و اگر به اهداف سه گانه رتبه بندی برسیم باز این قانون ارتقاء می‌یابد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها