۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
برخی کشورها از لیست واردات خودرو حذف می‌شوند

ابوالفضل خلخالی، معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در مورد آیین‌نامه وزارت صمت برای واردات خودرو و اشکالات آن گفت: اینطور نیست که دست وزارت صمت برای نوشتن خیلی از بخش‌های آیین‌نامه باز باشد چراکه قانون در برخی موارد محدودیت هایی ایجاد می‌کند.

وی افزود: از جمله این محدودیت ها، بحث لزوم انتقال فناوری و همچنین اولویت واردات خودروهای اقتصادی برای عامه است و یک محدویت دیگر هم میزان ارزی است که سازمان برنامه و بودجه برای این موضوع تخصیص داده که متناسب با شرایط کشور است.

هنوز آیین نامه واردات خودرو تنظیم نشده

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت متذکر شد: ما تا به امروز آیین‌نامه‌ای به معنای آیین‌نامه اجرایی واردات مصوب نکردیم بلکه مصوبه هیات وزیران با پیشنهاد وزارتخانه را داریم که در راستای آن مصوبه، دستورالعمل‌های واردات در حال نگارش است و اتفاقاً جلساتی را هم با بخش خصوصی که واردات انجام دادند برگزار کردیم.

شرایط ضمنی واردکنندگان خودرو

خلخالی با بیان اینکه انتقال فناوری در اولویت این طرح قرار گرفته گفت: افراد می‌توانند طرح کسب و کار خود را ارائه کنند و اگر شرایط خدمات پس از فروش و نمایندگی را داشته باشند ما هم برای تأمین مالی واردات به آنها کمک می‌کنیم.

کشورهای تحریم کننده حذف می‌شوند

وی عنوان کرد: کشورهایی که در تحریم‌های ظالمانه آمریکا شرکت کردند باید از لیست واردات خودرو به کشورمان خارج شوند که این در حال پیگیری است.

خلخالی افزود: سقف دلاری که در این آیین‌نامه تعیین شده متناسب با تصمیم گیری‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد است ضمن اینکه ما در این بخش، توان تولید داریم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها