۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
رقابت غول‌های آمریکایی در بازار تجارت الکترونیکی  هند

هر چند وال مارت عموما به عنوان یک خرده فروش سنتی در بازار آمریکا شناخته می‌شود در خارج از آمریکا و به خصوص در بازار هند رقابت سنگینی بین این شرکت و آمازون در جریان بوده است. 

فردای اقتصاد - هر چند وال مارت عموما به عنوان یک خرده فروش سنتی در بازار آمریکا شناخته می‌شود در خارج از آمریکا و به خصوص در بازار هند رقابت سنگینی بین این شرکت و آمازون در جریان بوده است. 

در کشور هند بازیگر اول تجارت الکترونیکی شرکت آمازون است اما شرکت هندی فلیپ‌کارت متعلق به وال‌مارت هم با فاصله نزدیکی به عنوان بازیگر دوم این بازار به شمار می‌رود. 

در جایگاه سوم بازار نیز شرکت چینی علی بابا و در جایگاه چهارم شرکت هندی اسنپ‌دیل قرار دارد و این نشان می‌دهد بازار تجارت الکترونیکی در هند تا چه حد رقابتی است. 

دو غول آمازون و وال‌مارت هرچند در داخل آمریکا هم به نوعی رقیب همدیگر محسوب می‌شوند اما نبرد آنها در بازار هند هم بسیار نزدیک است. 

در تازه‌ترین اتفاق شرکت وال‌مارت با خرید ۱.۴ میلیارد دلار از سهم شرکت تایگر گلوبال منیجمنت حالا صاحب سهم بیشتری از این بازیگر تجارت الکترونیکی هند شده است. 

فلیپ‌کارت هم اکنون در بازار تجارت الکترونیکی هند یک شرکت با ارزش ۳۵ میلیارد دلاری محسوب می‌شود. ارزش این شرکت در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۸ میلیارد دلار برآورد می‌شد. 

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه اکسل (Accel) نیز ۱ درصد از سهام باقی مانده خود در فلیپ‌کارت را به وال‌مارت فروخته است. 

سرمایه‌گذاری پر بازده در بازار هند

فروش این میزان از سهم یک موفقیت بزرگ برای شرکت آمریکایی تایگر گلوبال محسوب می‌شود. این شرکت نخستین بار در سال ۲۰۰۹ در فلیپ‌کارت ۸.۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد زمانی که ارزش این استارتاپ هندی ۴۲ میلیون دلار برآورد می‌شد.

در سال ۲۰۱۷ شرکت تایگر گلوبال بخشی از سهام فلیپ‌کارت را به شرک مشهور سرمایه‌گذاری سافت‌بانک و یکسال بعد نیز بخش دیگری از سهام خود را به وال‌مارت فروخت. 

در مجموع سرمایه‌گذاری ۸.۶ میلیون دلاری این شرکت در فلیپ‌کارت به بازدهی ۳.۵ میلیارد دلاری در طی ۱۴ سال منجر شد. 

شرکت وال‌مارت نخستین بار در سال ۲۰۱۸ با خرید ۱۶ میلیارد دلاری به ازای ۷۷ درصد از سهام فلیپ‌کارت وارد سرمایه‌گذاری در این شرکت شد و از زمان باعث رشد قابل توجه این خرده فروش آنلاین هندی شده است. 

اوایل امسال این شرکت سرویس پرداخت خرد را برای فروشندگان کوچک به راه‌انداخت که رشد سریعی داشته است. 

وال‌مارت با خرید این میزان سهم از شرکت تایگرگلوبال و اکسل هم اکنون سهم خود را از شرکت فلیپ‌کارت از ۷۲ درصد به ۷۷ درصد رسانده است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار