۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
واکنش‌های قوه قضاییه و دولت به پلمپ و مسدود شدن استارتاپ‌ها

با گذشت چند روز از برخورد با استارتاپ‌ها به دلیل حجاب،‌سخنگوی قوه قضائیه و دو مدیر ارشد دولت بی اطلاعی یا  مخالفت خود را این مسدودسازی‌ها اعلام کردند. 

فردای اقتصاد - با گذشت چند روز از برخورد با استارتاپ‌ها به دلیل حجاب،‌سخنگوی قوه قضائیه و دو مدیر ارشد دولت بی اطلاعی یا  مخالفت خود را این مسدودسازی‌ها اعلام کردند. 

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران از بی اطلاعی قوه قضاییه از این مسدودسازی‌ها خبر داد. مسعود ستایشی گفته است که ما تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمب اماکن یا واحدهای متخلف صادر نکرده‌ایم.
ستایشی درعین حال گفته است پرونده‌ای برای این پلتفرم‌ها در دستگاه قضایی تشکیل شده اما پلمپ یا توقیف‌هایی که در این زمینه صورت پذیرفته بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضاییه بوده است. 
همچنین روح‌الله دهقانی معاون علمی رییس‌جمهوری نیز در یک پست در یک شبکه اجتماعی بومی گفته است پلتفرم، کارخانه و … نباید تعطیل شود، تعطیلی به افرادی که از آن استفاده می کنند ‌و همینطور به اشتغال و امید و تولید آسیب می زند.
وزیر ارتباطات نیز در پست مشابهی به برخوردهای اخیر با استارتاپها واکنش نشان داد و نوشت: راه برخودر با کارکنان متخلف یک پلتفرم بستن آن پلتفرم نیست. راه حل برخورد با افراد متخلف است. 
وزیر ارتباطات همچنین گفته است:‌شخص رییس‌جمهور محترم نیز مخالف توقف جریان خدمت رسانی فناورانه و نوآورانه بویژه در بسترهای بومی به مردم عزیز هستند و در این زمینه به مراجع مسئول تذکر داده اند.»
ساعاتی قبل اعلام شد که استارتاپ ازکی که توسط بیمه مرکزی تعلیق شده بود، رفع تعلیق شده است. همچنین دسترسی به اپلیکیشن طاقچه نیز دوباره بدون فیلترشکن امکان پذیر شده است. 

 دفتر مرکزی دیجی‌کالا از هفته گذشته پلمپ شده است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار