۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
چرا ایران صنعتی نشد؟ محمدحسن عرفانیان روایت می‌کند

محمدحسن عرفانیان معتقد است اینکه در شهرهایی مثل یزد یا کرمان واحد فولادی احداث می‌شود، ناشی از این است که تفکر صنعتی کردن کشور را نداریم.

فردای اقتصاد: محمدحسن عرفانیان، مجری طرح و بنیانگذار فولاد مبارکه اصفهان در دومین گفت‌وگو با «فردای اقتصاد» این موضوع را پاسخ داده که چرا ایران صنعتی نشد؟ وی از بهم‌ریختگی و جزیره‌ای عمل کردن در صنعت کشور، انتقاد کرده و معتقد است اینکه در شهرهایی مثل یزد یا کرمان واحد فولادی احداث می‌شود، ناشی از این است که تفکر صنعتی کردن کشور را نداریم.

بخش اول مصاحبه با عرفانیان را اینجا ببینید: ناگفته‌های عرفانیان از احداث بزرگترین کارخانه فولاد ایران

این گفت‌وگو یکی از گفت‌وگوهای مجموعه «مدیران» است که در رسانه «فردای اقتصاد» تولید شده است. 

فایل صوتی این گفت‌وگو را اینجا بشنوید

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    الان وزرای متبحر ما دارن صنایع پتروشیمی وفولادی را که با خون جگر مردم درست شده را از چرخه تولید خارج میکنن همین عدم تخصص در مسئولین بدترین آفت پیشرفتند منتها چون سهم خواه وابسته هستند باید دوره شون سپری بشه به هر قیمتی
  • محمدرضا RO ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    آقای طهانی طرح فولاد مبارکه حتما در اصفهان انجام می شده چرا که قرار بوده در فازهای پیش بینی شده ی ذوب آهن اصفهان انجام بشه لذا فولادمبارکه عملا همون طرح فازهای جدید ذوب آهن اصفهان بوده نه انتقال طرح از بندرعباس. مردم اصفهان هم بابت مصرف از آب زاینده رود عملا ناراضی هستند.
  • حامد IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    اقتصاد هر جامعه ای برحسب موقعیت جغرافیایی ، جمعیتی ، فرهنگی که در راستای میل ، نیاز و خواسته مردمان تغییر یافته و این تغییر از حیطه اختیار نظرات فردی خارج است ، تبلور و نمود و بروز این خواسته در ایده های افراد جاری در آن مسیر نمایش و اجرایی خواهد شد.
  • ش ت LT ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    ربا مال زمانی بوده که تجارت کالا با کالا یا نهایتا طلا و نقره بوده نه الان که تورم با اعداد و کاغذ بوجود میاد
  • كامبيز والي نژاد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    با سپاس فراوان از فرداي اقتصاد، برخي نظرات جناب عرفانيان در اين نشست، براي من يادآور مناظره جناب غني نژاد با جناب درخشان بود.
  • سام IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    طرح میلگزد با فولاذ به لحاظ الودگی مصرف منابع بسیار متفاوت با فولادسازی هست جابجایی پروژه از بندرعباس به اصفهان اشتباه بزرگی بود که بهتراست صادقانه بپذیریم و عبرت بگیریم حداقل توسعه در این مکان را ادامه ندهیم

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار