۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
امارات بخشی از میدان گازی نزدیک ایران را خرید + جزئیات

شرکت اماراتی ادنوک فعال در زمینه انرژی گزارش داد که موفق شده ۳۰ درصد از سهام میدان گازی «آبشرون» جمهوری آذربایجان را بخرد.

ایرنا: به نقل از الخلیج آنلاین، این اقدام با هدف حضور پررنگ‌تر ادنوک در بازارهای جهانی گاز، صورت گرفته است.

ادنوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: این قرارداد که جزییات مالی آن اعلام نشده، منوط به تایید مقامات نظارتی مربوطه است.

پس از تکمیل این قرارداد، شرکت ادنوک امارات ۳۰ درصد و شرکت‌های سوکار (شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان) و توتال (شرکت نفت فرانسوی) نیز هر کدام ۳۵ درصد از سهام میدان گازی آبشرون در اختیار خواهند داشت.

در ادامه بیانیه شرکت ادنوک امارات آمده که این قرارداد به این شرکت این امکان را می‌دهد تا حضور خود را در منطقه‌ای تحکیم بخشد، منطقه‌ای که دارای منابع طبیعی فراوان و ظرفیت رشد امیدبخش است.

این شرکت گفته که این مسئله راه را برای دسترسی آن به بازارهای بین‌المللی گاز در اروپا و آسیای مرکزی که به گفته این شرکت شاهد رشد مستمر است، هموار خواهد کرد.

«مصبح الکعبی» مدیر اجرایی شرکت ادنوک گفت: ما اطمینان داریم که مشارکت راهبردی با سوکار و توتال در تحقق بهره گیری از منابع منطقه دریای خزر برای دهه‌های آینده سهم به سزایی خواهد داشت.

الخلیج آنلاین گزارش داد: امارات و جمهوری آذربایجان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و انرژی، پایداری و سایر بخش‌ها دارای روابط خوبی هستند.

امارات همچنین شریک تجاری اصلی جمهوری آذربایجان است. حجم مبادلات تجاری غیرنفتی دو کشور در سال ۲۰۲۱ حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون درهم (حدود ۶۵۴میلیون دلار) بود که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۶۰۰ میلیون درهم (۱۶۳ میلیون دلار) افزایش داشته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 91
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • مجید AT ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    بله امارات متحده کشوری که به اندازه استان هرمزگان به فکر آینده کشورشان هستن متاسفانه کشور ما درگیر مسایل پیش پا افتاده گیر کرده تفاوت را خودتان احساس کنید
    • محمد IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      ما فعلأ درگیر کل کل با آمریکا و اروپا و باج دادن به روسیه و چین و جنگ و نابودی اسرائیل هستیم.
    • سید مجید میرتاج الدینی IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      فهمستم!!
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    همه کشورها دنبال برنامه های توسعه اقتصادی‌شان هستند که به ارمغان آورده رفاه و منابع مالی جهت توسعه صنعت وحمل ونقل کشورشان هست ولی ما ومسئولین معلوم نیست دنبال چی هستیم مردممان دارند ریاضت می کشند و صنعت ما هم معلوم‌الحال که تکنولوژی خیلی قدیمی و راه و راه آهن که وضع خوبی ندارند
  • محمد IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    پیشرفت امارات ازلحاظ اقتصادی خوب و عالی کشوری که به اندازه یک استان جنوبی مانیست اقتصادی به بزرگی ایران دارد
  • احسان DE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    خریدنی نیست. ‌شایعه سازی هم کار سختی نیست.
  • علی آصفی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    اجازه نمیدن نه مسولین اجازه فروش ونه امارات به خودش اجازه طرح خرید بخشی از میدان گازی میده.این کار انجام بشه سوژه خنده دنیا میشید هم ایران هم امارات.
  • خرمدین IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    امارات فسقلی دنبال جا پای سالم و خیر خواهانه اقتصادیه و میتونه از این طریق تاثیر فرهنگی و سیاسی هم داشته باشه. دولت ایران هم هر جا جنگ باشه به یکی از طرفین کمک بی حد و حطاب میکنه که بعد از م تی هم که طرفین صلح میکنند به خاطر و به هم زنی از ایران فاصله میگیرند . چهل ساله به همه دنیا اعلان جنگ کردیم
  • تولیدکننده DE ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    انقد میادین مشترک داریم مسولین میادین داخلی را تعطیل و فشاررا بر میادین مشترک بگذارند.در خزر هنوز کاری نکردیم؟!!!!!
  • مهران IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    اگر واقعا سکان کشور دست افراد متخصص بود ما به تنهایی از تمام کشورهای عربی بالاتر بودیم ولی ببینید کار به جایی کشیده دولت موجب یک تورم و گرانی وحشتناک شده است و میخواهد کسری بودجه اش را از جیب مردم فقیر در بیاورد ؟
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    تمام کشورهایی که دشمن اعراب بودن با کاسه داغ تر از اش جای عربها راگرفتیم تا راحت عشق وزندگی کنن

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها