۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
حمله انتحاری اوکراین به یک کشتی باری روسیه

تارنمای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع اوکراینی مدعی شد که یک شناور بدون سرنشین اوکراینی ساعاتی پیش به یکی از کشتی‌های باری نیروی دریایی روسیه مستقر در یکی از بنادر دریای سیاه حمله کرده و به آن آسیب زده است.

ایرنا: نیویورک تایمز نوشت که ساعاتی پیش از این حمله نیز پهپادهای اوکراینی به یکی از بنادر روسیه در شبه جزیره کریمه یورش برده بودند. به نوشته این روزنامه، گرچه میزان خسارات وارده کاملاً مشخص نیست، به نظر می‌رسد که پس از غرق شدن کشتی مسکووا در ماه‌های نخستین جنگ، اکنون یکی از مهم‌ترین کشتی‌های نیروی دریایی روسیه هدف قرار گرفته باشد.

یک مقام اوکراینی که خواست نامش فاش نشود مدعی شد که کشتی ترابری آسیب دیده، «اولنگورسکی گورنیاک» (Olenegorsky Gornyak) نام داشته و وظیفه جابه‌جایی محموله‌های سنگین و وسایل نقلیه نظامی را بر عهده داشته است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده که حمله نیروهای اوکراینی خسارتی در پی نداشته و تمامی شناورهای انتحاری اوکراینی پیش از رسیدن به اهداف خود نابود شدند.

پیشتر خبرگزاری تاس گزارش داده بود که موتورخانه یک نفتکش در حمله پهپادی اوکراین در تنگه کِرچ آسیب دیده است. بر اساس این گزارش، خدمه این نفتکش سالم هستند و آسیبی ندیده‌اند.

رویترز گزارش داد که این نفتکش پرچم روسیه داشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها