۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
پایان هراس شرکتهای تکنولوژی از  رکود اقتصادی

نشانه‌های رونق به بازار خدمات دهندگان کلاد نشان دهنده بازگشت این صنعت و کل صنعت تکنولوژی به روزهای خوب است. 

فردای اقتصاد - نشانه‌های رونق به بازار خدمات دهندگان کلاد نشان دهنده بازگشت این صنعت و کل صنعت تکنولوژی به روزهای خوب است.  رکود اقتصادی چیست؟

شرکت آمازون روز پنج‌شنبه اعلام کرد که رشد سرویس ابری این شرکت - آمازون وب سرویسز - بعد از یک دوره بی ثباتی دوباره در حال افزایش است.

همچنین شرکت Atlassian که سازنده مجموعه‌ای از محصولات نرم‌افزاری است هم از رشد سرویسهای کلاد این شرکت خبر داده است. هفته گذشته نیز شرکت آلفابت اعلام کرد که سرویس کلاد گوگل با رشد فروش ۲۸ درصد بیش از پیش‌بینی‌ها روبه رو بوده است. 

مجموعه این آمار نشان دهنده آن است که صنعت کلاد که زیربنای اصلی صنعت تکنولوژی به شمار می‌رود در حال ترمیم خود بعد از یک دوره رکود است. 

جان دینسدیل از گروه تحقیقاتی سینرژی معتقد است که رشد کلی اقتصاد کلان باعث ایجاد موج مثبتی در حوزه تکنولوژی شده در عین حال با افزایش استفاده شرکت‌ها از هوش مصنوعی مولد، احتمالا ارایه دهندگان خدمات ابری با مشکل مواجه خواهند شد. 

رشد ۱۱ درصدی آمازون و رشد ۱۹ درصدی Atlassian در کنار رشد ۲درصدی مایکروسافت و ۱ درصدی آلفابت نشانگر بازگشت یکی از زیرساختی‌ترین بخش‌های تکنولوژی به روزهای رونق است.

به دنبال سیاست‌های انقباضی بیشتر بخش تکنولوژی بعد از دوران کرونا صنعت کلاد نیز با کاهش درآمد مواجه شد. برخی از بزرگترین مشتریان شرکتهای کلاد که شرکتهای بزرگ تکنولوژی به شمار می‌روند با اخراج و کاهش شدید هزینه‌ها به دنبال عبور از بحران ایجاد شده بودند و همین تاثیر منفی زیادی روی صنعت کلاد گذاشت.

اکنون اما سرعت کاهش مشاغل کاهش یافته و مدیران این صنعت معتقدند که دوباره مشتریان شرکتی به دنبال توسعه سرویسهای خود و بهره‌گیری از خدمات ابری هستند.

رشد درآمد شرکتهای کلاد 

شرکت آمازون  AWS از زیرمجموعه‌های غول خرده فروشی آنلاین جهان که بزرگترین ارایه دهنده خدمات ابری جهان به شمار می‌رود در فصل دوم سال جاری با رشد فروش ۱۲ درصدی مواجه شده است که بهتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران بوده است. 

همین باعث شده که تحلیلگران بازار پیش‌بینی خود را برای فروش خدمات شرکت آمازون تا سال ۲۰۲۴ را افزایش دهند. 

شرکت اوراکل یکی از قدیمی‌ترین ارایه دهندگان نرم‌افزارهای مبنتی بر کلاد هم از رشد درآمدی ۷۶ درصدی بخش زیرساختی خود خبر داده است. لری الیسون مدیرعامل اوراکل از قراردادهای جدید این شرکت به میزان دو میلیارد دلار خبر داده که عمدتا در حوزه هوش مصنوعی هستند. 

در همین حال میزان اشاره‌های مدیران ارشد تکنولوژی به تاثیرات منفی اقتصاد کلان هم در سخنرانی‌ها رو به کاهش گذاشته است. 

 اغلب شرکتهای صنعت کلاد در انتظار رشد مصرف ناشی از توسعه هوش مصنوعی مولد هستند. ابزارهای هوش مصنوعی مولد به شکل گسترده‌ای در حال رشد هستند و برای کارکرد خود نیاز به سرویسهای کلاد دارند. 

ساتیا نادلا هفته قبل پیش‌بینی کرد که سیگنال‌های درآمدی واقعی را در سال ۲۰۲۴ شاهد خواهیم بودیم. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار