خط سود / تحول در تولید و فروش شگویا؛ قفل صنعت دارو شکست

همراه با محمد شایگان مدیر مالی پتروشیمی تندگویان و علی اسکینی، کارشناس بازار سرمایه
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
خط سود / تحول در تولید و فروش شگویا؛ قفل صنعت دارو شکست

برنامه کامل خط سود ۲۳ تیر ۱۴۰۱؛ تحول در تولید و فروش شگویا؛ قفل صنعت دارو شکست

پتروشیمی تندگویان (شگویا) به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده و عرضه کننده PET در کشور با تحول در قیمت‌گذاری محصولات خود روبروست. این تحول، اگرچه سطح رقابت‌ برای محصولات شرکت را کاهش داده، اما میانگین نرخ‌های فروش را تقریبا به همان اندازه با افزایش روبرو کرده و شرکت را از محل فروش داخلی محصولات منتفع خواهد کرد.

در بخش اول این برنامه از خط سود همراه با محمد شایگان مدیر مالی پتروشیمی تندگویان و علی اسکینی، کارشناس بازار سرمایه به جزئیات عرضه تلفیقی PET در بورس کالا توسط پتروشیمی تندگویان پرداختیم. مدیر مالی تندگویان ضمن تشریح مسائل مربوط به قیمت پایه محصولات در بورس کالا، از رفع گلوگاه‌ها و بهبود سطح تولید، اثر مثبت تامین پارازایلن از پتروشیمی بوعلی سینا، وضعیت پرداخت مالیات شرکت و سایر شرکت‌های مستقر در منطقه ماهشهر سخن گفت و به سوالات مخاطبان برنامه خط سود در خصوص جرائم آلایندگی شرکت پاسخ داد.

در بخش دوم این برنامه، مسعود طیبی کارشناس بازار سرمایه به آخرین شفاف‌سازی شرکت‌های دارویی مبنی بر افزایش نرخ آنها پرداخت. وی تشکیل جلسه کمیته قیمت‌گذاری صنعت دارو پس از چند ماه را قدمی مثبت ارزیابی کرد و آن را اتفاق خوبی برای گذار به آزادسازی نرخ دارو دانست. به عقیده کارشناس برنامه، هنوز ابهامات زیادی در خصوص مسیر آزادسازی نرخ‌های فروش در صنعت دارو وجود دارد که اظهار نظر قطعی در خصوص آن را مشکل می‌سازد. در ادامه برنامه، آقای طیبی از طیف افزایش نرخ‌ها و اثر آن بر سودآوری شرکت‌های دارویی گفت.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار