۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
هوش مصنوعی با گوش دادن به صدای تایپ، پسورد را حدس می‌زند

محققان بریتانیایی با آموزش به هوش مصنوعی توانستند کلمات را از روی صدای کیبورد گوشی شناسایی کنند. 

فردای اقتصاد - محققان بریتانیایی با آموزش به هوش مصنوعی توانستند کلمات را از روی صدای کیبورد گوشی هنگام تایپ شناسایی کنند. 

این محققان توانسته‌اند این موضوع را ثابت کنند که حتی اگر در هنگام کار با گوشی و کامپیوتر و  درج پسورد صفحه نمایش خود را پنهان کنید، یک ابزار هوش مصنوعی می‌تواند این کلمات را از روی صدای کیبورد شما شناسایی کند. 

این اتفاق می‌تواند بدتر از این هم باشد به طوری که از روی صدا ایمیل‌ها و یا چت‌های کاربران قابل شناسایی خواهد بود. 

بر اساس تحقیق انجام شده دقت این سیستم ۹۵ درصد است. این محققان همچنین ثابت کرده‌اند که دقت این سیستم حتی در هنگام یک تماس تصویری از طریق اپلیکیشن زوم ۹۳ درصد است. 

نتایج این تحقیق خبر خوبی برای کاربران نیست اما پتانسیل‌های استفاده مخرب از هوش مصنوعی را یادآور می‌شود. به این ترتیب هکرها تنها نیاز به صدای تایپ کردن شما از طریق یک میکروفن یا تلفن همراه را دارند کاری که امروزه با آلوده شدن یک دستگاه به بدافزار قابل انجام است. 

محققان برای این تحقیق از یک مک بوک پرو و آیفون ۱۳ مینی استفاده کردند. آنها صدای تایپ هر کلمه را ۲۵ بار توسط دستگاهی که در 16سانتی‌متری ان قرار داشت ضبط کردند. 

محققان توصیه می‌کنند کاربران برای امنیت بیشتر سبک تایپ کردن خود را در هنگام تایپ اطلاعات حساس مرتبا تغییر دهند یا از سایت‌های ایجاد کننده نویز و یا اپلیکیشن‌هایی که ایجاد نویز می‌کنند استفاده کنند. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار