۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
آماده باش نفت برای رکوردهای جدید

بازار نفت برای ۶ هفته متوالی است که رشد قیمت را به ثبت رسانده و حالا قیمت‌ها با حدود ۲۰ درصد رشد در بالاترین سطح از میانه‌های آوریل قرار دارد.

فردای اقتصاد: در واقع بازاری که تا همین اواخر نگران مازاد عرضه و ضعف تقاضا بود، حالا چشم‌اندازش تغییر کرده و نگران کمبود عرضه نفت است. از این رو است که گلدمن ساکس در آخرین یادداشت خود از رفع تمام نگرانی‌های کاهشی در بازار نفت خبر داده و اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد خود از بهای نفت برنت را ۷ دلار افزایش داده و به ۸۶ دلار برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ رسانده است. در روزهای آتی هم دو گزارش ماهانه نفت آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک منتش خواهد شد که می‌تواند وضعیت بازار را بیشتر شفاف کند. 

تمدید کاهش تولید نفت عربستان و روسیه، ریسک‌های ژئوپلیتیک بعد از حمله پهپادی به یک نفتکش روسی و چشم‌انداز به اوج رسیدن نرخ بهره در آمریکا و دیگر کشورهای غربی از مهمترین عوامل افزایش قیمت‌ها در یک هفته اخیر است. این در حالی است که همچنان نگرانی‌هایی در خصوص چشم‌انداز تقاضای نفت چین وجود دارد و برآورد می‌شود که روند کاهشی موجودی انبارهای تجاری آمریکا به دلیل نزدیک شدن به پایان فصل سفرهای جاده‌ای متوقف شود.
 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی دوستی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    ۴ سال سرمایه سهامداران بورس را بیش از ۵۸ درصد منفی و با توجه به رشد قیمت مسکن و خودرو و طلا و......امروز بی ارزش بی ارزش کردند
  • اصی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    آخع بورس ایران را نمیشع تحلیل کرد.!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار