برنامه کامل بورسان ۲۲ مرداد ماه

رکود بورس ادامه‌دار خواهد بود؟

با حضور محمد علیمرادی، مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی شهر و امیرحسام ذنوبی، عضو هیات موسس گروه آیس‌برگ
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
رکود بورس ادامه‌دار خواهد بود؟

امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در حالی کار خود را آغاز کرد که از ابتدای معاملات، فروشندگان به صورت جدی ظاهر شدند اما از نیمه دوم شاهد بهبود در وضعیت تقاضا بودیم.

فردای اقتصاد: دماسنج اصلی بازار طی روز جاری در نهایت با افت اندک ۰.۰۹ درصدی و معیار هم وزن با کاهش ۰.۲۷ درصدی همراه شد و هر کدام در پایان بازار به ترتیب در محدوده یک میلیون و ۹۸۷ هزار واحد و دیگری در بازه ۶۹۱ هزار واحدی متوقف شدند. در روز یکشنبه ارزش معاملات خرد در مجموع سهام و حق تقدم رقم ۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و سرمایه‌گذاران حقیقی نیز ۱۰۹ میلیارد تومان جریان نقد از بازار خارج کردند. در آن سوی بازار اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچون درآمد ثابت و مختلط نیز از خروج پول در امان نبودند و ۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش هم خارج شد.

در روزی که ۵۴ درصد از نمادهای بازار معادل ۴۰۹ شرکت در بخش سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی مثبت بود، ارزیابی ارزش کل سفارش‌های روی تابلو در پایان بازار نیز از تشکیل صفوف خرید ۴۵۸ میلیارد تومانی حکایت داشت. از مجموع خرید و فروش‌های امروز حقیقی‌ها ۸۳ درصد فروشنده و تنها ۱۷ درصد از حقوقی‌ها خریدار بودند.

در برنامه امروز بورسان، محمد علیمرادی، مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی شهر به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی بازار سهام پرداخت و امیرحسام ذنوبی، عضو هیات موسس گروه آیس‌برگ، آخرین وضعیت بازارهای جهانی و مسیر پیش روی آن در هفته آینده را مورد بررسی قرار داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ارسلان رستمی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    لطفا در بخش تحلیل بازارهای جهانی، مجددا دکتر شیبانی را دعوت کنید.
  • حمید حسن پور IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    سلام ما منتظر آقای شیبانی بودیم. به امید خدا از هفته دیگر میان؟
  • رضا حیدری اصل IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    کارشناس بازارهای جهانی تماما در مورد بدیهیات و کلیات وضعیت بازارهای جهانی صحبت کرد. همه این موارد را در کانال های تلگرامی می توان مطالعه کرد. نه یافته جدیدی عنوان شد و نه پیش بینی مشخصی از آینده مطرح شد. فقط رفع تکلیف بود.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    تا وقتی دولت برای کسری بودجه دستش توی جیب ملت و شرکت ها باشه ، هیچ اعتمادی به بازار سرمایه وجود نداره
  • S d IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    پول های خروج کرده از بازار بورس هیچ کدام ورود نکردن به نظر سود ثابت بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هستند.
  • محمود فرخ IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    انس به ۱۳۸۰ خواهد رسید
  • 2m1400 IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    با سلام و سپاس از برنامه امروز که واقعا یکی از ارزنده ترین برنامه های تحلیلی و پیش بینی بود و مثل آن را من در این چند سالی که برنامه شما را هر روز دنبال کردم ندیده بودم و از سخنان تحلیل بازارهای جهانی جناب آقای امیرحسام ذنوبی لذت بردم و فایل ایشان را ذخیره خواهم کرد که با نگاه من همخوانی زیادی داش