۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
افت قیمت مسکن طبق شاخص فردای اقتصاد

فردای اقتصاد بر اساس برخی معاملات مسکن شاخص جدیدی را طراحی کرده که از ابتدای سال جاری روند بازار مسکن را رصد می‌کند. طبق این شاخص در تیرماه قیمت مسکن ۲ درصد افت داشته است.

بعد از گذر قیمت مسکن از مرز ۵۰ میلیون تومانی در دی ماه سال گذشته، بانک مرکزی و مرکز آمار ایران انتشار داده‌های مرتبط با بازار مسکن را متوقف کردند. به این ترتیب طی ۶ ماه گذشته هیچ آمار نوع آماری از بازار مسکن در دسترس نبوده و شفافیت بازار مسکن از قبل هم کمتر شده است.

در همین راستا فردای اقتصاد بر اساس برخی معاملات مسکن شاخص جدیدی را طراحی کرده که از ابتدای سال جاری روند بازار مسکن را رصد می‌کند. این شاخص در فروردین ماه روی عدد ۱۰۰ قرار داشته اما در اردیبهشت همزمان با داغ شدن دوباره بازارها از جمله بازار ارز، روند صعودی به خود گرفت. به طوری که این شاخص در اردیبهشت به عدد ۱۱۳ رسید. در خرداد اما نوسان کمتر بود و شاخص مسکن فردای اقتصاد هم رشد تنها یک درصدی را نشان داد. در تیرماه اما همزمان با اوج‌گیری رکود مسکن قیمت‌ها هم در بازار مسیر نزولی پیمودند. به طوری که شاخص قیمت مسکن فردای اقتصاد با افت ۲ درصدی به عدد ۱۱۲ رسید. همچنین انتظار می‌رود وضعیت رکودی و نوسان کم مسکن در ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    خوب این شاخص چطور محاسبه شده؟
  • لیبرال IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    نمی خواین راجب خود این شاخص حرفی بزنین؟!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار