۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
پایان جنگ اوکراین و روسیه نزدیک است؟

وال استریت ژورنال: جنگ اوکراین تا ۱ سال دیگر هم ادامه خواهد داشت

وال استریت ژورنال در گزارشی آورده است، در غرب، امید می‌رفت که یک ضد حمله موفق نیروهای مسلح اوکراین، روسیه را وادار کند تا زمستان وارد مذاکرات شود اما اکنون سیاستمداران غربی به فکر آماده کردن کی‌یف برای حمله احتمالی در بهار آینده هستند.

نشریه وال استریت ژورنال در مطلبی تحت عنوان «تقلای اوکراین موجب می‌شود روی نبرد سال آتی تمرکز شود» آورده است: کمپین کنونی اوکراین برای بازپس‌گیری اراضی اشغال شده توسط نیروهای روسی، ممکن است ماه‌های زیادی ادامه داشته باشد.

اما استراتژیست‌های نظامی و سیاستگذاران در سراسر غرب از هم اکنون شروع به فکر کردن در مورد حمله بهاری سال آینده کرده‌اند.

این تغییر بیانگر این درک عمیق است که جدا از یک پیشرفت بزرگ و غیرمنتظره، جنگ اوکراین برای بیرون راندن نیروهای روسیه احتمالا زمان زیادی به طول خواهد انجامید.

هنگامی که ضدحمله کی‌یف در بهار آغاز شد، خوش‌بین‌ها امیدوار بودند که نیروهای اوکراینی بتوانند موفقیت سال گذشته خود را در عقب راندن نیروهای روسی تکرار کنند اما تلاش اولیه برای استفاده از تانک‌ها و خودروهای زرهی جدید غربی برای ضربه زدن به خطوط مستحکم روسیه به بن‌بست خورد.

از آن زمان، پیشرفت با تکیه بر تاکتیک‌های واحدهای کوچک، به شکلی آهسته و دردآور پیش می‌رود. هنوز ممکن است خبری از فشار دوباره باشد، اما رهبران نظامی و سیاستگذاران در حال حاضر با این سوال دست و پنجه نرم می‌کنند که در چند ماه آینده چه چیزی می‌توان به دست آورد و چگونه باید برای یک درگیری طولانی آماده شد.

هدف کی‌یف در حال حاضر این است که تهاجم فعلی‌اش با دستاوردهای کافی به اوج برسد تا به شهروندان و حامیان اوکراین در واشنگتن، برلین و جاهای دیگر نشان دهد که حمایت آنها بی‌جا نبوده است و باید ادامه یابد. این در حالیست که رهبران ارشد نظامی ماه‌هاست هشدار می‌دهند که دستاوردهای نسبتا سریع اوکراین در سال گذشته به راحتی تکرار نخواهد شد.

ایالات متحده و دیگر مقامات غربی امید داشتند که یک پیشرفت چشمگیر در اوکراین بتواند نیروهای روسیه را به قدری تحت تأثیر قرار دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به سرعت در زمستان امسال برای گفت‌وگوهای جدی در مورد نوعی حل و فصل به سمت میز مذاکره بکشاند. اما دیپلمات‌ها می‌گویند که شانس این اتفاق اکنون اندک به نظر می‌رسد.

تلاش‌های اولیه اوکراین برای استفاده از تانک‌های اروپایی و نفربرهای نظامی ایالات متحده در این ضدحمله به نتیجه مطلوبی نرسید، اما تا بهار آینده کی‌یف هم تجهیزات غربی بیشتر و هم اپراتورهای ماهرتری برای تجهیزات خواهد داشت.

استراتژیست‌هایی که نگاه به سال آینده و فراتر از آن دارند، امیدوارند که با گذشت زمان، حتی با وجود تحکیم دیوار دفاعی روسیه، نیروهای اوکراینی بتوانند مهارت‌ها و تجربیاتی را به دست آورند که به آنها اجازه دهد از نیروهای روسیه پیشی بگیرند. اینکه سیاستمداران چگونه نگاهی به جنگ سال آینده داشته باشند، به‌ویژه به دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در نوامبر آینده، همچنان یک نگرانی گسترده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها