چگونه درخواست خود را پیگیری کنیم؟

معرفی چهار رکن اصلی درخواست
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
چگونه درخواست خود را پیگیری کنیم؟

فردای اقتصاد: درخواست از دیگران – درخواست‌هایی که نیازمند پاسخ‌های واقعی است، نه درخواست‌هایی با پاسخ‌های تعارفی مانند «به نظر خوب می‌آید» یا « احتمالا باید کار کند» - برای اکثر ما در شرایط طبیعی اتفاق نمی‌افتد. شاید شما از یک همکار جوان در بخش دیگری چیزی بخواهید، یا شاید لازم باشد برای انجام کارهایی که کمی خارج از شرح شغل آنها است، گزارش مستقیم بخواهید. چگونه می‌توانید درخواست خود را به گونه‌ای مطرح کنید که از پیگیری آن اطمینان حاصل شود؟ هاروارد بیزنس‌ری‌ویو توصیه می‌کند درخواست خود را به چهار عنصر تقسیم کنید:

چه می‌خواهید، و موفقیت در آن زمینه چگونه خواهد بود؟ در مورد انتظارات خود با جزئیات صحبت کنید و دقیقاً مشخص کنید که چه چیزی می‌تواند یک "کار خوب" باشد.

از چه کسی می‌خواهید؟ فرد خاصی را انتخاب کنید. وقتی از یک تیم یا گروهی از افراد درخواست می‌کنید، ممکن است هر فرد فرض کند شخص دیگری آن کار را انجام می‌دهد.

چه زمانی باید انجام شود؟ یک جدول زمانی به درخواست خود ضمیمه کنید. مشخص کردن زمان، انتظارات واضحی را از همکارتان ایجاد می‌کند، که به نوبه خود باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی می‌شود که در غیر این صورت ممکن است مدام صرف چک کردن ایمیل خود و پیگیری موضوع کنید.

چرا درخواستتان مهم است؟ در مورد آنچه در پس درخواست شما وجود دارد، شفاف باشید. با متنی کردن درخواست خود، شانس به آرامی مطرح کردن آن را افزایش می‌دهید - بدون اینکه قدرت شما کم شود.

منبع: HBR

نویسنده: رایی رینگل

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار