۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
تجزیه وزارت صمت؛ درست یا غلط؟ رئیس اتاق بازرگانی ایران پاسخ داد

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بررسی شد. رئیس پارلمان بخش خصوصی چهار دلیل مخالفت با این لایحه را اعلام کرد.

فردای اقتصاد: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد. این موضوع یکی از محورهای بحث در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران قرار گرفت. حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه از زمان طرح این موضوع، اتاق سعی کرد تا نظرات اعضا در اتاق‌های استانی و تشکل‌ها را جمع‌آوری و بر مبنای آن جمع‌بندی مناسب را در اختیار دولت و مجلس قرار دهد، گفت: بر مبنای مجموعه نظرات دریافت شده، جمع‌بندی اتاق ایران، عدم موافقت با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران چهار دلیل مخالف با تشکیل وزارت بازرگانی را به شرح زیر اعلام کرد: ۱- این تفکیک مانع اتخاذ سیاست‌های یکپارچه در حوزه تجارت و تولید می‌شود. ۲- محدوده صلاحیت‌ها و مسئولیت‌های وزارتخانه جدید نامشخص است. ۳- تشدید واردات و سرکوب تصنعی قیمت‌ها از پیامدهای احتمالی این تصمیم است و به عبارت بهتر سرکوب قیمت‌ها، اصلی‌ترین ملاک موفقیت وزارتخانه جدید خواهد بود!، ۴- بزرگ‌تر شدن بدنه دولت نتیجه محتوم تشکیل وزارتخانه جدید است. وی افزود: به دلایل فوق به نظر می‌رسد وقت ارزشمند دولت و به‌ویژه وزرای اقتصادی، در دو سال باقیمانده از دولت فعلی بهتر است صرف هماهنگی بیشتر سیاست‌گذاری اقتصادی شود تا صرف رتق‌ و فتق امور اداری ناشی از این تفکیک.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار