۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
پشت‌صحنه جدایی تجارت از صنعت؛ احیای وزارت بازرگانی با کدام هدف؟

آیا احیای وزارت بازرگانی با هدف مهار تورم مبنای منطقی و تئوریک دارد یا مشکل را مضاعف می‌کند؟ این سوالی است که در دورهمی اقتصادی «فردای اقتصاد» بررسی شد.

فردای اقتصاد: داستان مکرر ازدواج یا جدایی صنعت و تجارت در حالی مجددا به نقطه‌ طلاق رسیده است که به نظر می‌رسد طراحان این مسأله، توجهی به مبانی تئوریک و استراتژیک این موضوع ندارند. اقتصاددانان معتقدند صنعت و تجارت از هم تفکیک‌ناپذیرند و اشاره می‌کنند که طلایی‌ترین دوره اقتصاد ایران در دوره ادغام دستگاه‌های متولی این دو بود که در ابتدای دهه پنجاه همزمان با جدایی آنها به پایان رسید.

این ماجرا چرا دوباره مطرح شده است؟ حسن روحانی، رییس‌جمهور قبلی مشکلات تورمی سه سال آخر دولت خود را ناشی از نبود دستگاه متولی توزیع می‌دانست؛ آیا جهش تورم را می‌توان ناشی از نبود متولی توزیع دانست؟ آیا احیای وزارت بازرگانی با هدف مهار تورم مبنای منطقی و تئوریک دارد یا مشکل را مضاعف می‌کند؟

این سوالی است که در دورهمی اقتصادی «فردای اقتصاد» با حضور صاحبنظران اقتصادی محمدمهدی بهکیش، علی دینی ترکمانی، علیرضا کلاهی، آنوش رحام، علی میرزاخانی و مجتبی نظری با میزبانی مرتضی کاظمی بررسی شده است.

فایل صوتی این نشست را اینجا بشنوید

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داوود عنایت IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    سلام...داستان فریدمن چی شد اول صحبت...کات خورده بود انگار....درست میگم یا توهم زدم؟
  • محمدتقی ویسه SG ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    تبیین و طرح این مسائل در جامعه اقتصادی کشور می تواند یک آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مفید به تصمیم گیران کشور باشد . آن شاالله

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار