۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
منتظر رکود شدید در بازار مسکن باشیم؟

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: اگر تولید مسکن اتفاق نیفتد بازار دچار رکود خواهد شد. دولت همه مکانیزم‌های تشویقی را برای مسکن ارائه می‌دهد.

ایسنا: مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن ملی استان زنجان به‌مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران زنجان، با بیان اینکه امروز در استان زنجان با حضور مسئولان استانی از پروژه‌های اصلی نهضت ملی مسکن بازدید شد و رشد خوبی را شاهد هستیم، اظهار کرد: علی‌رغم برخی مشکلاتی که وجود دارد، اغلب پروژه‌ها دارای پیشرفت ۵۵ درصدی هستند. رکود اقتصادی چیست؟

وی با بیان اینکه در شرق و غرب زنجان پروژه‌های مفصلی در حال ساخت است، تصریح کرد: امروز ۷۰۰ واحد از این پروژه‌ها افتتاح و کلید آن به صاحبان خانه تحویل داده شد؛ سعی می‌شود تعداد قابل توجهی از واحدها نیز تا پایان امسال تحویل داده شود.

این مسئول با بیان اینکه امروز در مجموع بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن ملی در زنجان به بهره‌برداری رسید، متذکر شد: این واحدها در قالب مسکن حمایتی، بازآفرینی، خودمالکی، گروه ساخت روستایی و جوانی جمعیت واگذار می‌شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت راه‌وشهرسازی مجتمع‌سازی است، ادامه داد: پروژه‌هایی که امروز بازدید و یا تحویل داده شد جزء محورهای مجتمع‌سازی هستند. استان زنجان در خصوص نهضت ملی مسکن با سرعت خوبی پیش می‌رود و خوشبختانه پس از یک سال شاهد نهضت تحویل خواهیم بود.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه سیاست دیگر ساخت مسکن‌های ویلایی و تک طبقه است و این محور نیز وضعیت خوبی دارد، تشریح کرد: محور دیگری که مورد توجه قرار گرفته شود طرح جوانی جمعیت است. لازم به ذکر است که تسهیلات طرح ملی مسکن نیز شامل طرح جوانی جمعیت خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از محورهای مهم راه‌وشهرسازی در خصوص بافت فرسوده و ناکارآمد است، اذعان کرد: یکی از بهترین روش‌های تولید مسکن، به‌سازی و نوسازی مسکن‌های فرسوده است‌؛ با این‌حال باید امنیت و سلامت شهروندان ساکن در بافت فرسوده تامین شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه یکی دیگر از سیاست‌ها واگذاری زمین در روستاها است، اضافه کرد: واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین تا پایان سال در روستاها در دستور کار وزارتخانه است. نهضت واگذاری مسکن سرعت تولید مسکن در روستا را افزایش خواهد داد و توسعه مناطق روستا را رونق می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای هفته آینده، طرح واگذاری زمین در روستا از مشهد مقدس آغاز خواهد شد.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه امیدواریم شاهد یک نهضت واقعی در حوزه مسکن باشیم، تاکید کرد: مسکن ملی مسکن مردم است. دولت شجاعانه در این عرصه سخت وارد شده است و در حد امکان سعی می‌شود این پروژه سخت به مردم آسان تحویل داده شود.

این مسئول با بیان اینکه تسهیل امر ساخت مسکن برای عموم مردم در دستور کار است، اضافه کرد: اگر تولید مسکن اتفاق نیفتد بازار دچار رکود خواهد شد. دولت همه مکانیزم‌های تشویقی را برای تولید مسکن ارائه می‌دهد.

بذرپاش با اشاره به اینکه تعامل دستگاه‌ها در ساخت مسکن ملی مطلوب است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون رشد قابل توجهی در واگذاری زمین و ارائه تهسیلات داشته‌ایم. در حوزه بانکی نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

وی یادآو شد: لازم به ذکر است وام روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت؛ همچنین نرخ سود وام‌ها به ۱۸ درصد بازگشته و با روش‌های پلکانی میزان نرخ سود تهسیلات کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها