۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
ماجرای واردات پنج تن شمش طلا در ۲ هفته اخیر

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مکانیزم واردات شمش طلا با هدف بازگشت ارز به کشور تسهیل شده و پنج تن شمش طلا در ۲ هفته اخیر وارد کشور شد.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری ایرنا، «مهدی ضیغمی» امروز شنبه در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان مرکزی در اراک، گفت: واردات شمش طلا برای فعالان اقتصادی به صرفه است و تلاش شده روش بازگشت ارز متنوع شود.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون بانک مرکزی صادرات ریالی را به رسمیت نمی‌شناسند و در ۲ هفته آینده کارت اجاره‌ای بسته می‌شود.

ضیغمی افزود: نرخ شمش طلا مناسب است، بانک مرکزی فشار وارد می‌کند و برای عراق برنامه ریالی وجود ندارد.

وی بیان کرد: اولویت وزارت صمت، کمک به قبل از تعهد ارزی فعالان اقتصادی است و دیگری اولویت سرعت تخصیص ارز است تا گره واحدهای تولیدی رفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه در شهرستان‌ زرندیه حضور یافت و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های فراهان، دلیجان، محلات و خمین، دیدار با صنعتگران و فعالان صنعتی استان و بهره‌برداری از چند طرح صنعتی و اقتصادی، شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، حضور در شرکت واگن پارس مپنا و بازدید از خط تولید این شرکت، بازدید از طرح نویان فرداد(فولاد)، طرح آندسازی شرکت کربن صنعت امیرکبیر، بازدید از بیمارستان آیت الله خوانساری اراک و شرکت ماهد آلومینیوم در شهرک صنعتی خیرآباد از دیگر برنامه‌های وزیر صمت طی امروز شنبه است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها