۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
ارزآوری صادرات مواد غذایی چقدر است؟

جزییات آمار پنج ماهه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی اعلام شد. عراق با خرید یک میلیون و ۳۱۹ هزار تن کالای غذایی و کشاورزی به ارزش ۷۲۹ میلیون و ۶۰۷ هزار دلار، اولین مقصد صادراتی ایران است.

فردای اقتصاد: همسایگان ایران چقدر مواد غذایی از ایران خریدند؟ سیدروح‌اله لطیفی، سرپرست اداره کل مطالعه، پایش و تجارت خارجی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: در پنج ماه منتهی به مرداد امسال سه میلیون و ۵۳هزار و ۲۶۷تن محصول شیلاتی، دامی، کشاورزی و غذایی به ارزش یک میلیارد و ۹۹۸میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه درصد در وزن و ۱۹درصد در ارزش، با رشد همراه بوده که از این میزان دو میلیون و ۸۶۰هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۸۰میلیون دلار، به ۱۵کشور همسایه بوده است. در پنج ماهه نخست سال گذشته سهم همسایگان از صادرات محصولات غذایی و کشاورزی به ترتیب ۹۰درصد وزن و ۸۰درصد ارزش بوده که امسال این میزان هم در کل صادرات و هم نسبت به سهم صادراتی سال قبل به همسایگان با افزایش همراه بوده است.

عراق با خرید یک میلیون و ۳۱۹ هزار تن کالای غذایی و کشاورزی به ارزش ۷۲۹ میلیون و ۶۰۷ هزار دلار، اولین مقصد صادراتی محصولات غذایی و کشاورزی ایران بود که ۴۳درصد وزن و ۳۷ درصد ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است .

امارات با خرید ۲۴۰میلیون دلار، روسیه با ۱۹۴میلیون دلار، پاکستان با ۱۴۶.۵میلیون دلار، افغانستان با ۱۳۱میلیون دلار مقاصد دوم تا پنجم صادرات محصولات کشاورزی، غذایی، دامی و شیلاتی ایران در پنج ماهه نخست امسال بودند .

ترکیه با خرید ۵۵میلیون دلار، ترکمنستان با ۳۶میلیون دلار، جمهوری آذربایجان با ۳۲.۵میلیون دلار، قطر با ۳۰.۵میلیون دلار، عمان با ۲۸.۳میلیون دلار، قزاقستان با ۲۰.۱میلیون دلار، ارمنستان با ۱۷.۴میلیون دلار ، کویت با ۱۶.۵میلیون دلار، بحرین با ۱.۹میلیون دلار و عربستان با ۶هزار دلار مقاصد ششم تا پانزدهم صادرات محصولات شیلاتی، دامی، کشاورزی و غذایی ایران از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه امسال بودند.

چین با خرید ۷۶.۳میلیون دلار، هند با ۳۳.۷میلیون دلار، آلمان با ۳۱.۱میلیون دلار، ازبکستان با ۲۱.۸میلیون دلار، قرقیزستان با ۱۱میلیون دلار، تاجیکستان با ۱۰.۶میلیون دلار، گرجستان با ۷.۵میلیون دلار، کانادا با ۵.۷میلیون دلار، سومالی با ۴.۹میلیون دلار، لبنان با چهار میلیون دلار، انگلیس با ۲.۷میلیون دلار، بلغارستان با ۱.۶میلیون دلار، فرانسه ۱.۵میلیون دلار و کنیا با ۱.۶میلیون دلار ۱۴ مقصد صادراتی محصولات کشاورزی، غذایی، دامی و شیلاتی ایران خارج از کشورهای همسایه در پنج ماهه منتهی به مرداد امسال بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار