۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
افت سهام اپل روز رونمایی از آیفون

تا ساعاتی دیگر اپل از آیفون و برخی محصولات جدید خود رونمایی می‌کند. می‌توان رویداد امروز اپل را به عنوان بدترین رویداد تاریخ اپل از نظر رازداری و افشا شدن اطلاعات نام‌گذاری کرد.

فردای اقتصاد: تا ساعاتی دیگر اپل از آیفون و برخی محصولات جدید خود رونمایی می‌کند. می‌توان رویداد امروز اپل را به عنوان بدترین رویداد تاریخ اپل از نظر رازداری و افشا شدن اطلاعات نام‌گذاری کرد.

سرمایه‌گذارانی که امیدوارند معرفی خط تولید جدید آیفون برای شکستن رکورد ماه ژانویه به اپل کمک کند، احتمالا ناامید خواهند شد.

داده‌های تاریخی نشانگر آن است که روزی که اپل مدل جدیدی را معرفی می‌کند، ارزش سهام این شرکت افت می‌کند و در ۱۰ سال اخیر ۷ بار این اتفاق رخ داده است.

به گفته تحلیلگران، همزمان با رویداد امروز و رونمایی اپل از آیفون جدید، احتمالاً اقداماتی برای راضی کردن سهامداران از جمله افزایش قیمت‌ انجام خواهد گرفت تا حاشیه سود خود را برای رهایی زا فشارهای تورمی کاهش دهد. با این حال، چنین اقداماتی زمانی که اقتصاد ضعیف است، ممکن است خریداران را خرید گوشی بی‌میل کند.

افت سهام اپل روز رونمایی از آیفون

خبری از ارتقا نیست

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، در بیشتر روزهایی که آیفون‌های جدید رونمایی می‌شوند، سهام اپل کاهش یافته است. سامیک چاترجی تحلیلگر JP Morgan Chase در یادداشتی به این موضوع اشاره داشت که همواره رویدادهای پاییز اپل در راز نگهداری ضعیف عمل کرده‌اند و عموما سرمایه‌گذاران و همچنین دوستداران محصولات اپل از اکثر محصولاتی که رونمایی می‌شوند، آگاه هستند. اما این‌بار به موجب چالش‌های موجود در فضای کلی اقتصاد و نگرانی‌ها در مورد هزینه‌های مصرف‌کنندگان، قیمت محصولات جدید از اهمیت بالایی برخوردار است.

از منظر تاریخی، قیمت سهام معمولا دو ماه پس از برگزاری رویداد اپل به حالت اول برمی‌گردد. زیرا آمارهای فروش، هدف‌گذاری‌های انجام شده را فتح می‌کنند. از طرفی سهام اپل در سال جاری ۱۳ درصد کاهش یافته و این اولین کاهش سالانه اپل به این میزان از سال ۲۰۱۸ است.

برخی دیگر از تحلیلگران این پیش بینی را دارند که اپل قیمت مدل‌های پیشرفته‌تر یعنی Pro را که هدف پاسخ‌گویی به مشتریان مرفه‌تر را دارد افزایش پیدا کند. در عین حال اینگونه پیش بینی می‌شود که قیمت مدل‌های قدیمی‌تر کاهش یابد تا خریدارانی که بودجه محدودتری دارند هم جذب شوند.

 وامسی موهان، تحلیلگر بانک آمریکا، انتظار افزایش حداقل ۵۰ دلاری قیمت مدل‌های پرو را دارد و با این تصمیم از سوی اپل درآمد هر سهم اپل ۲۰ سنت افزایش پیدا خواهد کرد.

در مقطع فعلی افزایش درآمد اپل برای اهالی وال استریت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و روی محقق شدن این موضوع حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. براساس داده‌های بلوملرگ تحلیلگران انتظار افزایش ۹ درصدی درآمدهای اپل در سال جاری و افزایش ۶ درصدی در سال آینده را دارند.

اپل در سال جاری برترین سهام در گروه مگا کپ از نظر عملکرد در بازار سهام است. زیرا سرمایه‌گذاران به توانایی این شرکت برای به کار گرفتن بیش از ۱ میلیارد مشتری خود مبنی بر افزایش درآمدهای حاصل از محصولات و خدمات خود مثل برنامه‌ها، ویدیوها و اشتراک‌های خود ایمان دارند.

به گفته جین مانستر، شریک مدیریتی شرکت لوپ ونچر، عامل محرک و پیشران بعدی برای سهام گزارش سه ماه منهتی به سپتامبر و سود حاصل شده در این دوره زمانی خواهد بود که در اکتبر گزارش خواهد شد. در آن زمان من انتظار دارم که اپل به سرمایه‌گذاران این اطمینان را بدهد که با وجود اینکه اپل از رکود جهانی در امان نیست، اما محصولات‌ش همچنان مورد تقاضا باقی خواهند ماند و در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل، میزان فروش رشد خواهد کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار