برنامه کامل بورسان ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

اصلاح بورس؛ استراحت یا توقف

با حضور علی اسکینی مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صنعت و معدن و مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
اصلاح بورس؛ استراحت یا توقف

امروز رقمی بالغ بر ۹۴۶ میلیارد تومان جریان نقد سرمایه‌گذاران خرد از گردونه معاملات بازار سهام خارج شد، صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط نیز شاهد خروج یونیت‌داران حقیقی خود بودند.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از ۱۰ روز صعود، در روز جاری با کاهش ۰.۹۹ درصدی تا سطح ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. معیار هم وزن با تاثیرپذیری یکسان از کلیت نمادهای معاملاتی با ۱.۳۲ درصد افت همراه شد و در محدوده ۷۱۶ هزار و ۸۶۰ واحدی متوقف گردید.

امروز ۸۰ درصد بازار معادل ۶۰۸ شرکت‌ها در بازه منفی معاملاتی به کار خود پایان دادند. ارزش معاملات خرد با تفکیک سهام و حق تقدم به رقم ۴ هزار و ۷۷۵ واحدی بازگشت.

در ۱۸ شهریور ماه رقمی بالغ بر ۹۴۶ میلیارد تومان جریان نقد سرمایه‌گذاران خرد از گردونه معاملات بازار سهام خارج شد. صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط نیز شاهد خروج یونیت‌داران خود بودند به نحوی که امروز ۳۶ میلیارد تومان پول حقیقی از این قبیل از صندوق‌ها خارج شد.

در روزی که عمده معامله‌گران راهبرد خروج از بازار را دنبال می‌کردند، ۱۳۴ شرکت به ارزش ۵۰۸ میلیارد تومان در صفوف سنگین فروش حضور داشتند. در روز شنبه ۴۳ شرکت به ارزش ۳۰۹ میلیارد تومان در بخش خرید درگیر صفوف طولانی بودند.

در برنامه امروز بورسان، علی اسکینی مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صنعت و معدن به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه هم مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت داد و ستدها در بورس کالای ایران را مورد بررسی قرار داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ramin.vatanpoor IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    جناب اسکینی از کارشناسان بسیار خوب بازارهستند و همیشه شفاف و کاربردی حرف میزنند.
  • کیا صادقی IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    با سلام فقط خواستم عرض کنم سود ده روز وهمچنین یک چیزی بیشتر رو امروز دو دستی تقدیمکردیم ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ بنابراین اگر۱۰۰۰ میلیارد دوباره بیرون رفت این قهر سرمایه گذار است از دستکاری قیمتها دست بردارید تمام بازار رو فدای سودهای کوتاه مدت برای خودتون کردید شده کریپتوکارنسی توی فارکس شانس بیشتری داریم.