۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
شاخص‌های رهبر آینده مشخص شد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شاخص‌های تعیین جانشین رهبری را در کمیسیون تحقیقات نوشته‌ایم.

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در نشست خبری اختتامیه دهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری گفت: بزرگترین دستاورد این جلسه تکمیل اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود و یک قانون منظم برای انتخابات خبرگان نوشته شد که در هفت فصل و شش ماده به تصویب رسید.

رئیس‌جمهور پاسخ‌های منطقی و قانع‌کنندگان به نمایندگان داد

وی ادامه داد: فصول اولیه در اجلاس دوره قبلی انجام شده بود و در واقع فصل ششم و هفتم آن، در این اجلاس به تصویب رسید.

عضو و سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما ۱۴ ناطق قبل از دستور در این اجلاس داشتیم، اظهار داشت: به رسم سال‌های گذشته ضیافت آیت‌الله جنتی هم دیشب برگزار شد. رئیس‌جمهور نیز در این جلسه حضور بسیار با نشاطی داشت و به پرسش‌های حدود ۲۵ نفر از خبرگان رهبری پاسخ‌های منطقی و قانع‌کننده داد.

این اجلاس از مهمترین اجلاس‌های خبرگان بود

به گفته خاتمی، امیرعبداللهیان هم با حضور در این اجلاس حضور یافت و با ارائه گزارشی از وضعیت مذاکرات، به پرسش‌های خبرگان رهبری پاسخ‌ دادند. این اجلاس از مهمترین اجلاس‌های خبرگان بود.

وی ادامه داد: دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری نیز در اسفند ماه برگزار می‌شود.

گزارش وزیر امور خارجه درباره مذاکرات قانع‌کننده بود

عضو و سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی نمایندگان مجلس خبرگان از گزارش وزیر امور خارجه در زمینه مذاکرات تصریح کرد: این گزارش قانع‌کننده بود و کسی اعتراض نکرد. سوالاتی مطرح بود که امیرعبداللهیان هم به آنها پاسخ داد.

خاتمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره شاخص‌های مدنظر این مجلس پیرامون مسأله جانشینی رهبری و اینکه آیا ارتباط سببی و نسبی یا عضویت و عدم عضویت در خبرگان مانعی برای انتخاب خواهد بود؟، خاطرنشان کرد: ما درباره شاخص‌ها کار کردیم. شخص مقام معظم رهبری فرمودند بیاید شاخص‌هایی که برای رهبری در قانون اساسی نوشته شده، مثلاً تدبیر، فقاهت و امثال این‌ شاخص‌ها را بنویسید و ما هم این شاخص‌ها را در کمیسیون تحقیقات نوشته‌ایم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها