۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
یک بانک دیگر واگذار می‌شود؟

رئیس اتاق تعاون ایران بر توجه به بخش تعاون در لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و از رئیس جمهور خواست تا یک بانک به بخش تعاون واگذار شود.

ایسنا: بهمن عبداللهی در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران که با حضور رئیس جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد اظهار کرد: همچنان که بر تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید شده است، حمایت‌های رئیس جمهور و دولت سیزدهم نیز به شکل عمیقی در بخش تعاون تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: علی رغم آنکه در گذشته باور به بخش تعاون وجود نداشت اما با استقرار دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور، تقویت تعاونی‌ها و کمک به حل مشکلات این بخش دلگرم کننده بود.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به آمار تشکل‌های تعاونی در کشور طی یک دهه گذشته اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ نزدیک به ۱۳ هزار تعاونی در کشور راه اندازی شد ولی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ روند تشکیل تعاونی‌ها نزولی بود به نحوی که تنها ۳۰۰۰ تعاونی در کشور ایجاد شد.

عبداللهی ادامه داد: در سال‌های اخیر تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به مردمی‌سازی اقتصاد موجب شد تا در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بخش تعاون به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی ابلاغ سند توسعه بخش تعاون را از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: معم‌ترین درخواست تعاونگران اصلاح سند توسعه تعاون بود که اقدامات معاونت تعاون وزارت کار در این زمینه قابل تقدیر است.

رئیس اتاق تعاون ایران در عین حال حضور رئیس جمهور در شورای تعاون و تشکیل مستمر آن را خواستار شد و گفت حضور رئیس جمهور منشا تقویت و خیر در بخش مردمی تعاون خواهد بود.

عبدالهی از رئیس جمهور خواست تا یک بانک به بخش تعاون واگذار شود و با اشاره به راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در مسکو اظهار کرد: راه اندازی این دفتر فرصت دسترسی به بازار ۱۱۰ کشور را فراهم و صادرات محوری بخش تعاون و حضور تعاونی ها در بازارهای هدف خارجی را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به توسعه مناسبات خارجی دولت ابراز امیدواری کرد: عضویت ایران در دو پیمان بین المللی و توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه زمینه توفیقات گسترده در حوزه‌های مختلف و عرصه‌های بین‌المللی را بیش از پیش فراهم سازد.

رئیس اتاق تعاون ایران در پایان خواستار توجه بخش تعاون در لایحه برنامه هفتم توسعه شد و با اشاره به نقش مجلس در این زمینه اظهار کرد: چنانچه اقتصاد تعاونی را باور داریم باید موانع موجود را از پیش روی بخش تعاون برداریم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها