چگونه پس از اینکه همکارتان تخریبتان کرد، پیش بروید؟

راه حل پیشنهادی هاروارد بیزنس‌ری‌ویو
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
چگونه پس از اینکه همکارتان تخریبتان کرد، پیش بروید؟

فردای اقتصاد: آیا تا به حال احساس کرده‌اید که در یک جلسه توسط یک همکار تخریب شده‌اید؟ زمانی که همکارتان حرف شما را قطع می‌کند، سخنی با پوزخند می‌زند، یا ایده شما را در مقابل دیگران رد می‌کند، می تواند لحظه سختی باشد. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو چند استراتژی پیشنهاد کرده است که می‌تواند به شما کمک کند تا پس از این اتفاق، به شکلی سازنده پیش بروید.

رفتار خود را مورد بازبینی قرار دهید. از خود بپرسید: آیا من ناخواسته در تیم تنش ایجاد می‌کنم؟ برای ایجاد لحن مثبت در جلسات تیم چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ چگونه می‌توانم خودم یک همکار دلگرم‌کننده و حمایت‌کننده‌تر باشم؟

نحوه واکنش به بازخورد را الگوسازی کنید. یکی از راه‌های تأثیرگذاری بر یک همکار بیش از حد منفی، الگوسازی در برابر انتقاد سازنده است. هر نظر انتقادی را با عبارات «اما» یا «و» دنبال کنید. به عنوان مثال، ممکن است بگویید: "این جدول زمانی پروژه خطرناک است و ممکن است ضرب‌الاجل اولیه را از دست بدهد - اما اگر در موارد مقتضی درست پیش برویم، همچنان باید بتوانیم برای رسیدن به اهداف خود در مسیر درست باشیم."

موضوع را با مدیر خود چک کنید. دیدگاه رئیس خود را در مورد وضعیت تیم بسنجید تا مطمئن شوید که تفسیر شما از آن دقیق است.

به دنبال تایید اعتبارتان در درون خود باشید. مورد انتقاد قرار گرفتن می‌تواند شما را به سمت احساس ناامنی یا حالت دفاعی سوق دهد. وقتی اعتماد به نفس شما متزلزل می‌شود، طبیعی است که به دنبال گرفتن تأیید از دیگران باشید، اما باید به خاطر داشته باشید که تأیید اعتبار از سوی خودتان نیز مهم است. شما می‌توانید این کار را با یادگیری مهارت‌های جدید، شرکت در کنفرانس‌ها، داوطلب شدن برای کمک به دیگران، یا در نظر گرفتن یک هدف دور که شما را از منطقه آسایش‌تان خارج می‌کند، انجام دهید.

منبع: HBR

نویسنده: سوزان پپرکورن

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار