۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
غافل‌گیری در بازار طلا؛ پیش‌بینی روند کوتاه‌مدت

بر خلاف انتظارات هفته گذشته میان فعالان و تحلیلگران بازار جهانی، قیمت اونس طلای جهانی روند کاهشی در پیش گرفت و مجدد به کف ۱۹۰۰ دلار نزدیک شد. چه سرنوشتی در انتظار فلز زرد است؟ بهزاد بهمن‌نژاد پاسخ می‌دهد.

فردای اقتصاد: قیمت طلای جهانی پس از دو هفته رشد متوالی، هفته گذشته تن به کاهش داد و با افت ۱.۱ درصدی در مقیاس هفته به ۱۹۱۸ دلار بر هر اونس عقب‌نشینی کرد.

غافل‌گیری در بازار طلا؛ پیش‌بینی روند کوتاه‌مدت
روند یکساله و تغییرات هفتگی قیمت طلای جهانی

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد از ۱۳ کارشناس شرکت‌کننده، ۴ نفر در انتظار صعود قیمت طلا در هفته جاری بوده و ۵ نفر نزول و ۴ نفر روندی خنثی را برای این فلز ارزشمند پیش‌بینی می‌کنند. همچنین در میان ۴۷۴ معامله‌گر شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ۴۷ درصد روند صعودی، ۳۶ درصد روند نزولی و ۱۷ درصد روندی خنثی را برای طلا در هفته جاری انتظار دارند.

غافل‌گیری در بازار طلا؛ پیش‌بینی روند کوتاه‌مدت
تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو چه می‌گوید؟

در میان عوامل اثرگذار بر بازار طلا، تکنیکالیست‌ها از نگرانی‌های خود در کوتاه‌مدت سخن گفته و نوسانی بین ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار را برای این فلز ارزشمند انتظار دارند. در میان عوامل بنیادی نیز شاخص دلار بلای جان طلا شده و تغییر نسبی انتظارات از افزایش نرخ بهره فد حکایت دارند. در میان‌مدت اما یک عامل خوش‌بینی، سیگنال مهم بانک‌های مرکزی دنیا است. و اما آمارهای مهم اقتصادی هفته شمال انتشار آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی بریتانیا و تورم مصرف‌کننده آمریکا  در روز چهارشنبه و انتشار آمار تورم تولیدکننده و آمار خرده‌فروشی آمریکا و تصمیم نرخ بهره بانک مرکزی اتحادیه اروپا  در روز پنجشنبه را خواهیم داشت.

غافل‌گیری در بازار طلا؛ پیش‌بینی روند کوتاه‌مدت
عوامل اثرگذار بر بازار طلا

در همین رابطه بخوانید: پیش بینی قیمت طلا و سکه توسط رئیس اتحادیه طلا 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار