۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
آیفون ۱۴ پرو رونمایی شد

آیفون ۱۴ پرو در حالی رونمایی شد که تمام طرفداران محصولات اپل منتظر رونمایی این محصول بودند. چراکه سایر محصولات رونمایی شده در این رویداد تفاوت چشم‌گیری نسبت به نسل قبل خود تجربه نکردند

فردای اقتصاد:‌ آیفون ۱۴ پرو در حالی رونمایی شد که تمام طرفداران محصولات اپل منتظر رونمایی این محصول بودند. چراکه سایر محصولات رونمایی شده در این رویداد تفاوت چشم‌گیری نسبت به نسل قبل خود تجربه نکردند.

قسمت ناچ در آیفون ۱۴ پرو بیشترین تغییر را به خود دیده است و شاهد آن هستیم که تیم کوک مدیر عامل اپل، این محصول را با این ویژگی رونمایی کرد و سنسور مجاورت به زیر نمایشگر تغییر مکان داده است. نام جدید ناچ توسط اپل جزیره پویا «Dynamic Island» نام گذاری شده است. برخلاف نسل گذشته که قابلیت چندانی را در این بخش مشاهده نمی‌شد، زین پس این بخش در اطلاع رسانی رویدادها و نوتیفیکشن‌ها نقش بسزایی را ایفا کند.

آیفون ۱۴ پرو در ۴ رنگ عرضه خواهد شد که رنگ بنفش را می‌توان رنگ جدید آیفون‌ها قلمداد کرد.

دیگر ویژگی آیفون که در این نسل بهبود قابل توجهی پیدا کرده است میزان روشنایی صفحه است که می‌تواند تا ۲۰۰۰ نیت افزایش یابد.

پردازشگر این نسخه A۱۶ Bionic خواهد بود که به گفته اپل از نزدیک‌ترین رقیب خود ۴۰ درصد قوی‌تر است و این پردازشگر می‌تواند ۱۷ تریلیون پردازش را در ثانیه انجام دهد.

اپل در سری جدید آیفون از حالت جدید اورژانسی با قابلیت اتصال مستقیم به ماهواره رونمایی کرد. برای ارتباط آیفون با ماهواره نیازمند قرار گرفتن کاربر در هوای آزاد است که ماهواره‌ها قابل اتصال باشند.  

با این حال این ویژگی برای اتصال با سرعت بالا به اینترنت ماهواره‌ای نیست بلکه صرفا برای اتصال اورژانسی است.

سرانجام اپل در این نسخه از آیفون با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خداحافظی کرد و شاهد قرار گیری سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در این نسخه هستیم اما این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی هم پس از تجمیع ۴ پیکسلی که کنار هم قرار گرفته‌اند در نهایت عکس ۱۲ مگاپیکسیلی را به عنوان خروجی تحویل می‌دهد ولی در نتیجه این سنسور نور بیشتری را می‌تواند دریافت کند. تمام لنزهای موجود در این نسخه آیفون ۲ الی ۳ برابر ارتقا پیدا کرده‌اند. چینش لنزها همچنان همانند نسل‌های قبل است.

در حوزه باتری اپل این ادعا را دارد که با وجود تمام بروزرسانی‌ها در حوزه پردازش‌گر و دوربین این نسخه از آیفون قادر است یک روز کامل شارژ نگه دارد.

در نهایت برخلاف انتظارات اپل قیمت این محصول را تغییر نداد و نکته عجیب این است که قیمت آیفون ۱۲ و ۱۳ قیمتی یکسانی دارند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار