۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
دیدار پوتین با رهبر کره شمالی + فیلم

رئیس‌جمهوری روسیه و کیم جونگ اون در یک مرکز فضایی واقع در منطقه آمور در شرق دور روسیه دیدار کردند.

ایسنا، خبرگزاری تاس گزارش کرد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مرکز فضایی «ووستوچنی» دیدار کرده و گفت‌وگوی کوتاهی هم داشتند.

رئیس‌جمهوری روسیه از منطقه «پریموری» واقع در شرق دور که محل برگزاری اجلاس اقتصادی شرق بود، به ووستوچنی رفت. کیم جونگ اون هم برای حضور در این مرکز فضایی با قطار عزیمت کرد.

پوتین و کیم جونگ اون از تاسیسات پرتاب موشک فضایی SOYUZ-۲ در فرودگاه فضایی ووستوچینی روسیه بازدید کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سوال درباره اینکه آیا همکاری نظامی و فنی با کره شمالی مورد بحث قرار می‌گیرد یا خیر گفت: ما در مورد همه مسائل بدون عجله بحث خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا مسکو به ساخت ماهواره به کره شمالی کمک می‌کند یا خیر، گفت: برای همین مسئله است که به این مرکز فضایی آمده‌ایم.

اون: کره شمالی همیشه در کنار روسیه در مبارزه با امپریالیسم خواهد بود

پوتین گفت: روسیه به چگونگی توسعه صنعت فضایی کشور افتخار می‌کند.

پوتین به اون گفت: بسیار خوشحالم که دوباره شما را در روسیه می‌بینم و به شما خوش آمد می‌گویم. این بار، همانطور که توافق کردیم، در مرکز فضانوردی خودمان، Vostochny این دیدار صورت گرفت. ما به نحوه توسعه این صنعت در کشورمان افتخار می‌کنیم.

 رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه این دیدار در زمانی خاص برگزار می‌شود که دو کشور ۷۵ سال از برقراری روابط دیپلماتیک را جشن می‌گیرند و اخیراً کره شمالی هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفته است، گفت: روسیه نخستین کشوری بود که این کشور آسیایی را به رسمیت شناخت. ما باید در مورد همکاری اقتصادی و وضعیت منطقه گفت‌وگو کنیم.

اون نیز به پوتین قول داد که کره شمالی همیشه در کنار روسیه در مبارزه با امپریالیسم خواهد بود. او گفت: روابط با روسیه برای ما اولویت اصلی است.

رهبر کره شمالی گفت: ما از تصمیمات روسیه حمایت می‌کنیم و زمینه‌های گسترده‌ای برای توسعه روابط با روسیه وجود دارد.

او افزود: دوستی ما ریشه‌های عمیقی دارد و اکنون اولویت اول کشور ما روابط با روسیه است.

رهبر کره شمالی از دعوت رئیس‌جمهوری روسیه به روسیه تشکر کرد و افزود که این سفر در دوره بسیار مهمی انجام می‌شود. ما می‌خواهیم روابط [با روسیه] را بیشتر توسعه دهیم. ما همیشه از تصمیمات رئیس‌جمهوری پوتین و تصمیمات دولت روسیه حمایت کرده‌ایم.

او همچنین ابراز اطمینان کرد که این دیدار روابط دوجانبه بین مسکو و پیونگ یانگ را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد.

پیشتر رهبر کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرده بود که سفر وی به روسیه بیانگر اهمیتی است که پیونگ یانگ برای روابط با مسکو قائل است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز پیشتر اعلام کرده بود که این گفت‌وگوها بر همکاری دو جانبه شامل روابط اقتصادی و تجاری و تبادلات فرهنگی متمرکز خواهد بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها