۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
وزارت خارجه آمریکا معافیت برای انتقال دلارهای ایران را تایید کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور بر اموال انتقالی ایران از کره جنوبی به قطر نظارت شدید خواهد کرد.

ایرنا: متیو ملیر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره معافیت های صادر شده از سوی وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با ایران گفت: معافیت هایی که وزیر امور خارجه در روز جمعه امضا کرد برای امکان پذیر کردن انتقال پول ایران از حساب های بانکی کره جنوبی به حساب های اروپایی و سپس به حساب های بانکی در قطر است.

میلر گفت: این وجوه برای اهداف بشردوستانه استفاده خواهد شد و وزارت خزانه داری به صورت دقیق بر آنها نظارت خواهد کرد. این اقدام در نهایت با هدف آزادی پنج آمریکایی و بازگشت آنها به خانه (آمریکا) انجام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سپس درباره دلایل صدور این معافیت برای ۶ میلیارد دلار وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی توضیح داد: دولت پیشین آمریکا چنین تمهیداتی ایجاد کرد تا کشورها بتوانند نفت ایران را خریداری کنند اما وجوه حاصل از این خرید در حساب های محلی ذخیره می شود. در دولت پیشین، حکومت ایران توانست از پول های خود در حساب های بانکی در کشورهایی چون هند و برزیل بدون هیچ محدودیتی استفاده کند. اما در دولت جاری آمریکا، ما برای این حساب ها محدودیت ایجاد کردیم تا اطمینان یابیم که از آنها برای اهداف بشر دوستانه استفاده می شود.

وی در ادامه اعلام کرد: وزارت‌ خزانه‌داری نظارت شدیدی بر روی نحوه استفاده از این اموال خواهد داشت. ما می‌توانیم ببینیم که آنها به چه شکل خرج می‌شوند.

وی در انتها گفت که این اموال باید برای اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا جمعه گذشاع مجوز انتقال پول ایران از کره جنوبی به حساب‌های قطر را امضا کرد.

وی تاکید کرد که بلینکن در رابطه با نظارت بر پرداخت وجوه ایرانی که از کره جنوبی به قطر منتقل می‌شود، به کنگره اطمینان داده است.

انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، بخش حیاتی در توافق تبادل زندانیان بود که بر این اساس، ماه گذشته چهار نفر از پنج جاسوس آمریکایی از زندان‌های ایران به حبس خانگی رفتند. پنجمین زندانی نیز درحال‌حاضر در حبس خانگی است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها