۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
 تنش باکو-ایروان؛ جنگ می‌شود؟

آیا احتمال وقوع جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان وجود دارد؟ روسیه به عنوان یک کشور اثرگذار در گذشته روابط دو کشور چگونه بر آینده اثر خواهد گذاشت؟ تحولات در قفقاز جنوبی چگونه ایران را متاثر خواهد کرد؟ این‌ پرسش‌ها، موضوع گفتگو با حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر روابط بین‌الملل است.

فردای اقتصاد: در هفته‌ای که گذشت تنش‌ها در مرز جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان شدت گرفته و بر اساس گزارش منابع خبری ظاهرا طرفین نیروها و تجهیزاتی را به مرزها منتقل کرده بودند. اخبار حاکی از آن بود که باکو تلاش دارد به استان سیونیک در جنوب ارمنستان تسلط پیدا کند. اگر جمهوری آذربایجان به استان سیونیک مسلط شود مرز بین ایران و ارمنستان قطع می‌شود و تبعاتی برای ایران به همراه خواهد داشت. درباره‌ی اینکه چه سرنوشتی در انتظار رابطه ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار دارد؟ و ایران چگونه از این تحولات متاثر خواهد شد؟ با حسن بهشتی پور، تحلیلگر روابط بین‌الملل گفتگو کردیم.
 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • احمد FR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    بسیار علاقه مند به این گونه تحلیل‌ها هستم وازاینکه سطح آگاهی بالا می‌برید مایه خرسندی است
  • مهران IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    درود بر شما با برنامه های جالب و تحلیلگران توانمند. اگر در بین مصاحبه نقشه ای هم از کشورهای مورد بحث نشان داده میشد برای درک بهتر مخاطب بهتر بود. با تشکر از شما

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار