۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
۴ نوع آزادی که مدیران باید برای کارمندان فراهم کنند

فردای اقتصاد:  یک مدیر، باید شرایط را برای شکوفایی کارکنان، با هر هویتی، فراهم کند. این موضوع  مستلزم پرورش این چهار آزادی اساسی است – که نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو معرفی کرده است:

آزادی در ابراز اصل وجودی. باید در سازمان سیاست‌های عدم تبعیض تنظیم و اجرا شود و برنامه‌هایی برای غلبه بر تعصبات در استخدام، ارتقاء شغلی، فرصت‌های کاری و تعاملات روزمره ایجاد شود. فرهنگ اتحاد افراد تیم باید از طریق آموزش و ایجاد روابط، هم در درون و هم در بین گروه‌های هویتی پرورش داده شود تا افراد اصل خود را آزادانه ابراز کنند.

آزادی برای تبدیل شدن به بهترینٍ خودمان. امکان دسترسی برابر به برنامه‌های توسعه که نقاط قوت افراد را تشخیص می‌دهند و بر آنها تمرکز می‌کنند، موجب می‌شود کمبودهایی که اغلب گروه‌های به حاشیه رانده شده با آن مواجه هستند، جبران شود و فرهنگی ساخته شود که بازخورد مثبت، عینی و سازنده را تشویق کند.

آزادی برای دور شدن از محیط کار. مدیران باید تنوع را چنان در تیم خود افزایش دهند تا فشار را از روی اعضای گروه‌هایی که به طور سنتی کارشان کمتر دیده می‌شود از بین ببرند. مزایای انعطاف‌پذیری شغلی باید ارائه شود، از جمله توانایی انتخاب برنامه شخصی. مدیران باید تشویق شوند که به کارمندان اعتماد کنند تا در روزهایی که نیاز هست، دورکاری کنند یا ساعات کمتری کار کنند.

آزادی در شکست خوردن. فرهنگ ایمنی روانی باید انقدر درست ایجاد شده باشد که در آن کسی بخاطر شکست تحقیر نشود و مبادرت به ریسک‌های هوشمند مستوجب پاداش باشد. همچنین تلاش‌های ضدتبعیض و ضدتعصب برای ایده شکست به کار بروند تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس به دلیل شکست به طور ناعادلانه مجازات نمی‌شود.

منبع: HBR

نویسنده: لورا مورگان رابرتز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار