۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
چرا مناطق آزاد ایران به سکوی جهش اقتصادی تبدیل نشد؟

فعالان بخش خصوصی در مناطق آزاد معتقدند از دهه ۹۰، تعدی به اصل قانون و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد و تعمیم آئین‌نامه‌ها و قوانین داخلی به حوزه عمل این مناطق، جایگاه مناطق آزاد را تنزل داده است.

فردای اقتصاد: مناطق آزاد در اقتصاد به عنوان پیشران توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در دوران جهانی شدن قلمداد می‌شوند. با این حال، برخی از فعالان بخش خصوصی در مناطق آزاد معتقدند از دهه ۹۰، تعدی به اصل قانون و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد و تعمیم آئین‌نامه‌ها و قوانین داخلی به حوزه عمل این مناطق، جایگاه مناطق آزاد را تنزل داده است.

همزمان با بررسی لایحه برنامه هفتم در صحن مجلس، در برنامه فردای صنعت به بررسی مسائل مناطق آزاد در برنامه هفتم و چالش‌های پیش‌رو پرداختیم. در این نشست رحمان سادات نجفی رئیس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد، محمدصادق مبرهن دبیر اجرایی و مدیرعامل شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد، مجید صیادنورد، کارشناس مناطق آزاد، یاسر محمدی رئیس هیات مدیره تشکل بخش خصوصی منطقه ویژه اقتصادی حضور داشته و با میزبانی بهزاد بهمن‌نژاد به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

فایل صوتی این برنامه را اینجا بشنوید

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد باغبان ثانی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    علت عقب افتادگی.؟ مدیران ما زمانیکه به صندلی ریاست میرسندتمام فکرشون اینه،ازاین پست موقت بارخودم ببندم،چون فردامعلوم نیست کجاباشم
  • بابك عليدوست US ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    بطور كل در يك كلام مناطق آزاد در جايگاه خود چه از لحاء قانون و چه از لحاظ اجرا بسيار ضعيف هست
  • محسن IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    عدم موفقیت مناطق آزاد ارتباطی به چگونگی اجرای قوانین در دهه 90 نداره چرا که عملکرد مناطق آزاد از ابتدای تاسیس از سال 72 تا 90 هم اصلا قابل دفاع نیست. باید قبول کنیم مناطق آزاد در پازل اقتصادی ایران جایگاه درست و مثمر ثمری ندارد و بستری تبعیض آمیز برای فرار مالیاتی، قاچاق و سو استفاده شده است.
  • ابراهیمی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    چون کشورما وجه اجتماعی و جهانی خودشه ازدست داده

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار