۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کارمزد این وام‌ها به زیر ۴ درصد رسید + جزییات

وزیر اقتصاد گفت: کارمزد وام‌های قرض الحسنه با مصوبه شورای پول و اعتبار به زیر چهاردرصد کاهش می‌یابد و نخستین بانک اعمال‌کننده این مصوبه بانک قرض الحسنه مهر است.

ایرنا: سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در ۶ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل بخشنامه‌های گمرکی به ۱۰۳ بخشنامه کاهش یافته و امید است باز هم روند کاهشی داشته باشد تا انگیزه فعالیت اقتصادی و پیش‌بینی پذیری اقتصاد افزایش یابد و رانت‌های اقتصادی برای سودجویان کم شود.

وی افزود: کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به دستور رئیس‌جمهوری تا پایان مهر به قوت خود باقی است و بعد از اتمام این مهلت، رئیس کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد داد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: کارمزد وام‌های قرض الحسنه به زیر چهار درصد با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش می‌یابد و نخستین بانک، بانک قرض الحسنه مهر است.

خاندوزی عنوان کرد: مسئله مولدسازی شفاف‌ترین مصوبه‌ای است که تا پیش از این وجود داشته است و یک به یک املاکی که واگذار می‌شود با قیمت‌گذاری دقیق بوده و با اعداد شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: بیانات غیر کارشناسی کاملا با اعداد قابل راستی آزمایی است و دولت آیت الله رئیسی ریالی اجازه سوءاستفاده نمی‌دهد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود، یادآورشد: در استان‌ها برای قیمت نان نرخ‌های متفاوت با وزن چانه متفاوت و کیفیت مختلف وجود دارد لذا مصوبه دولت این است که تنها با درخواست مقامات استانی درباره افزایش و تأیید وزارت کشور تصمیم گیری شود.

خاندوزی اضافه کرد: از طریق فروش درگاه‌های اینترنتی هم نیاز به تنظیم گری است که این کار نیز توسط ستاد تنظیم بازار اعمال می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha