۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
عراقی‌ها بیشترین دانشجویان پزشکی خارجی در ایران

بیشترین دانشجویان خارجی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های ایران، عراقی هستند

ایسنا: رایزنی فرهنگی عراق در ایران در پاسخ به سوالی در مورد تعداد دانشجویان عراقی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشورمان، با بیان این که بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران درس می‌خوانند، تصریح کرد: این دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و حتی پسادکترا در دانشگاه‌های برتر ایران در رشته های مهندسی، علوم انسانی و رشته‌های پزشکی و ... مشغول به تحصیل هستند و شاید بتوان گفت بیشترین دانشجویان خارجی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، عراقی هستند.

 عبدالزهرا با بیان این‌که اکثر دانشجویان عراقی در ایران در مقاطع  ارشد و یا تحصیلات تکمیلی، کارمند دولت عراق هستند، افزود: قدرت و امکانات علمی بسزایی که جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده و همچنین حضور دانشگاه‌های ایرانی در رنکینگ‌های بین‌المللی، باعث شده که دانشجویان عراقی علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های ایران باشند.

رایزن فرهنگی عراق در ایران در ادامه گفت: ما معتقدیم دانشگاه‌های جمهوری اسلامی فضایی را ایجاد می کنند که دانشجویان عراقی همزمان هم از نظر علمی به سطح بالایی می‌رسند و هم در رابطه با مسائل فرهنگی و ارزشی پربار به عراق باز می گردند. این موضوع به خصوص برای  کسانی که در بدنه دولت قرار دارند، می تواند مثمرثمرباشد و به انتقال تجارب موجود در ایران به عراق کمک کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها