۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
نخ به جای سیم برق در هنرستان‌های کشور؟

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه خیلی از اوقات سه عنصر مولف، معلم و محصل با هم هماهنگ نیستند و این امر یکی از ایرادات ما است، افزود: من معتقدم امروز حجمی از کتاب‌های درسی اضافه بوده و بهتر است حذف شود.

شرمنده آن دانش آموز هنرستانی در رشته برق هستم که به جای سیم، کاموا دستش می‌دهند

ایلنا: صحرایی با بیان اینکه بازآرایی هنرستان‌ها را به دلیل تنوع موجود در دستور کار داریم، گفت: درحال‌حاضر هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش را داریم اما علیرغم این تنوع، تفاوتی وجود ندارد، از این رو بازآرایی هنرستان‌ها را در دستور کار داریم. همچنین طرح ملی مهارت را با این هدف که هر دانش آموز در هر سال یک مهارت بیاموزد، در دستور کار ستاد راهبری اجرای سند تحول بنیادین قرار داده‌ایم. باید هنرستان‌های هم جوار با صنایع مثل هنرستان‌های هم جوار کارخانه‌ها را ایجاد کنیم. اگر سهم هنرستان‌ها اضافه شود باید تجهیزات هنرستان‌ها قوی شود. من شرمنده آن دانش آموزی هستم که در رشته برق درس می‌خواند اما به جای سیم، کاموا به دستش می‌دهند. روی من سیاه که این اتفاق افتاده است.

تخصیص دو درصد از عوارض گاز برای تجهیز هنرستان‌ها

وی ادامه داد: دو درصد از عوارض گاز را برای تجهیز هنرستان‌ها داده‌اند که ان‌شاءالله اگر زودتر پرداخت شود هنرستان‌ها را تجهیز می‌کنیم. این پیشنهاد خوب است که برای مثال نیروهای مسلح کمک کنند بچه هایی که کار پیدا می‌کنند همانند بچه هایی که وارد دانشگاه می‌شوند، دیرتر به سربازی بروند. ما تعیین کرده بودیم ۴۵ درصد از بچه‌های متوسطه به سمت هنرستان‌ها سوق پیدا کنند اما گویا مجلس این رقم را به ۵۰ درصد رسانده است که خوب است. می‌توانیم در آموزش و پرورش دانش آموزان را صاحب شغل کنیم تا در سن پایین صاحب شغل شوند که اگر صاحب شغل شوند در آینده راحت ‌تر ازدواج می‌کنند.

احتمال افزایش مدارس سمپاد وجود دارد

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود با اعلام این خبر که احتمال افزایش مدارس سمپاد وجود دارد، توضیح داد: سمپادی‌ها اگر خوب تربیت شوند مسائل کشور را حل می‌کنند. برخی می‌گویند چرا سمپادی‌ها را از سایر بچه‌ها جدا کردید؟. من می‌گویم این عدالت است، این بچه‌ها استعداد بیشتری دارند و باید امکانات بیشتری به آنها داده شود. برخی مدیریت را «چمنی» می‌بینند که باید با چمن زن همه چمن‌ها را یکسان کنند اما این عدالت نیست. عدالت این است که اگر فردی توانایی دارد، فضا را برای اثرگذاری او ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها