۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
۹۰ درصد دانشجویان عراقی در ایران درس می‌خوانند

رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند، گفت: ۹۰ درصد این دانشجویان با هزینه‌ شخصی خود در حال تحصیل در دانشگاه‌های ایران هستند.

حدود ۱۰ درصد از دانشجویان عراقی در ایران بورسیه دولت عراق هستند

ایسنا: این دیپلمات عراقی در پاسخ به این سوال که شهریه دانشجویانی که برای تحصیلات تکمیلی به ایران می‌آیند توسط خود دانشجویان پرداخت می‌شود یا بورسیه دولت عراق می‌شوند، گفت: حدود ۹۰ درصد دانشجویان با هزینه شخصی خودشان در ایران تحصیل می‌کنند و ۱۰ درصد بورسیه کشور عراق هستند.

او در مورد پراکندگی دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های ایران نیز با بیان این‌که این پراکندگی بر اساس شرایط فرهنگی واجتماعی انجام شده است، تصریح کرد: دانشگاه‌های برتر ایران در استان‌های مختلف قرار دارند و تمرکز دانشجویان ما در مناطقی است که از نظر فرهنگی، اجتماعی، ، رفاهی و کنسولی امکانات خوبی در آنجا فراهم شده است، در همین راستا استان‌های مشهد، قم، شیراز، اصفهان و تهران جزو مناطقی است که دانشجویان عراقی به صورت متمرکز در آنجا در حال تحصیل هستند.

دانشجویان عراقی بورسیه ایران نیستند

رایزن فرهنگی عراق در پاسخ به این سوال که هفته فرهنگی بین ایران و عراق چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم که بتوانیم هفته فرهنگی عراق را در یکی از دانشگاه‌های برتر جمهوری اسلامی ایران که بالاترین تعداد حضور دانشجویان عراقی در آنجا باشد، برگزارکنیم. در ارتباط با این موضوع منتظریم سال تحصیلی جدید آغاز شود و ان‌شاءالله برای مهر و آبان در این ارتباط برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

رایزن فرهنگی عراق در ایران در پایان صحبت‌های خود با ایسنا تاکید کرد: ۹۰ درصد از دانشجویان عراقی با هزینه شخصی خود در حال تحصیل در ایران هستند و در این ارتباط بحث ارزآوری برای ایران و تبادلات فرهنگی بین دو کشور مطرح است و این گونه نیست که برخی این تصور را دارند که دانشجویان عراقی بورسیه جمهوری اسلامی ایران هستند و این موضوع را مطرح می‌کنند که چرا این بورسیه به بچه‌های ایرانی داده نمی‌شود. آنچه که در این زمینه گفته می‌شود واقعیت نیست و ۹۰ درصد دانشجویان عراقی با هزینه شخصی خودشان در ایران تحصیل می‌کنند، ۱۰ درصد دیگر هم بورسیه دولت عراق هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha