چگونه هدف اصلی زندگی‌تان را تعیین کنید؟

سه مرحله پیشنهادی هاروارد بیزنس‌ری‌ویو
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
چگونه هدف اصلی زندگی‌تان را تعیین کنید؟

فردای اقتصاد: توصیه‌های شغلی زیادی وجود دارد مبنی بر این که به هدفتان اجازه دهید تا آرزوهای شغلی شما را هدایت کنند. اما اگر واقعاً ندانید هدفتان چیست چطور؟ نشریه معتبر هاروارد بیزنس ری‌ویو مراحلی را توضیح داده است که می‌توانید برای تعیین هدف اصلی خود در زندگی انجام دهید.

به دنبال تجربیات جدید باشید. با امتحان کردن چیزهای جدید، علایق خود را کشف کنید. به دنبال فرصت‌هایی برای ارتباط معنادار با افراد و اجتماعاتی با پیشینه‌ها، باورها و ارزش‌های متفاوت نسبت به خود باشید تا بتوانید در مورد آنچه برای شما اهمیت دارد، فکر کنید.

به تجربیات خود فکر کنید. در کارهایی که انجام می‌دهید معنای مثبت پیدا کنید. از خود بپرسید: این تجربه چگونه شخصیت من را شکل داد؟ چگونه بر ارزش‌ها و جهان‌بینی من تأثیر گذاشت؟ هدف در اینجا به دست آوردن بینشی در مورد جنبه‌های مختلف تجربیاتی است که بیشتر از آن لذت برده‌اید، معنایی را از آن گرفته‌اید و می‌خواهید آن را ادامه دهید.

در مورد اهداف زندگی خود بحث کنید و بازخورد جمع آوری کنید. هنگامی که کمی در مورد آن با خود فکر کردید، مهم است که در مورد آرزوهای خود با دوستان صحبت کنید (نه فقط با یک درمانگر یا مربی). برای مثال، ممکن است موضوع را با دوست خود اینگونه به اشتراک بگذارید: «به تازگی به آنچه از زندگی می‌خواهم فکر می‌کنم و دوست دارم برخی از ایده‌هایم را با کسی در میان بگذارم. آیا وقت داری حرف بزنیم؟ از دانستن درباره اهداف زندگی شما هم لذت می‌برم." این مکالمات می‌تواند به شما کمک کند تا با دید جدیدی به اهداف خود نگاه کنید و بتوانید آن‌ها را بیان کنید.

منبع: HBR

نویسنده: عایشه یمیس‌چیگیل

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار