۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
حق السکوت ۷ میلیون دلاری توییتر
پیتر زاتکو - مدیر امنیت سابق توییتر

به گفته وکیل ایلان ماسک، شرکت توییتر به افشاگری که سوالاتی در رابطه با مشکلات عملیاتی این پلتفرم مطرح کرده بود، ۷ میلیون دلار پرداخت کرده تا سکوت کند.

فردای اقتصاد:‌ به گفته وکیل ایلان ماسک، شرکت توییتر به افشاگری که سوالاتی در رابطه با مشکلات عملیاتی این پلتفرم مطرح کرده بود، ۷ میلیون دلار پرداخت کرده تا سکوت کند.

افشا شدن این پرداخت در جلسه دادگاه و دعوی حقوقی بین توییتر و ایلان ماسک در راستای تلاش ماسک برای لغو معامله ۴۴ میلیارد دلاری فاش شد. الکس اسپیرو، وکیل ایلان ماسک، در این جلسه گفت: «توییتر به این فرد ۷ میلیون دلار پرداخت کردند تا مطمئن شوند ساکت خواهد ماند». منابع آگاه هم این موضوع را تایید کرده‌اند این مبلغ به پیتر زاکو پرداخت شده است.

نمایندگان توییتر از پنج شنبه از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده‌اند.

پیتر زاتکو، رییس سابق امنیت توییتر، ماه گذشته شکایتی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تسلیم کرده بود و توییتر را به نقض توافق خود با کمیسیون تجارت فدرال برای حفظ شیوه‌نامه‌های امنیتی متهم کرد. این سند از دستیار ارشد یک عضو دموکرات در کاپیتول هیل بدست آمده، می‌تواند بر نتیجه دادگاه حقوقی و مالی توییتر در نبرد با ایلان ماسک، ‌ مدیر عامل تسلا که در تلاش است معامله ۴۴ میلیارد دلاری خود با این شرکت را لغو کند، تاثیر قابل توجهی بگذارد. چرا که با این سند می‌توان اثبات کرد که توییتر ایلان ماسک و سهامداران را گمراه کرده است.

پیتر زاتکو، ۵۱ ساله، سابقه طولانی در افشای اسرار دارد، به ویژه زمانی که صحبت از فعالیت‌های مخرب یا بی‌مسئولیتی شرکت‌ها در میان است.

زاتکو در ژانویه از توییتر اخراج شد. وی کمتر از دو سال قبل توسط جک دورسی مدیر عامل سابق توییتر استخدام شده بود. جک دورسی در این رابطه گفته است که وی تلاش می‌کند تا به تعهد خود مبنی بر ایمن‌تر کردن توییتر و کاربران آن از جمله رژیم‌های استبدادی پایبند باشد.

حق السکوت ۷ میلیون دلاری توییتر
پیتر زاتکو: هرگز این آخرین قدم من نخواهد بود و
من معتقدم که همچنان به تعهدم در قبال جک دورسی و کاربران توییتر عمل می‌کنم.

طبق شکایت زاتکو پس از کناره‌گیری دورسی از سمت مدیرعاملی در نوامبر ۲۰۲۱، وی به اعضای هیئت مدیره توییتر اطلاع داد که حفاظت از داده‌های حساس کاربران ضعیف‌تر از آنچه گفته می‌شود است. اما پاراگ آگراوال، مدیرعامل جدید توییتر او را برکنار کرد. این موضوع نشان می‌دهد که چرا دورسی وی را که به عنوان فردی متخصص استخدام کرده است، که چارچوب‌های اخلاقی خود را حتی در شرایطی که در معرض خطر شخصی است، دنبال می‌کند.

البته توییتر موضع متفاوتی با اظهارات زاتکو دارد.

ربکا هان، معاون جهانی ارتباطات توییتر گفت: زاتکو شش ماه پیش به دلیل عملکرد و رهبری ضعیف از توییتر اخراج شد و اکنون به نظر می‌رسد که او با رویکردی فرصت طلبانه به دنبال آسیب رساندن به توییتر، مشتریان و سهامدارانش است. آگراوال، مدیر عامل کنونی توییتر که از اظهار نظر خودداری کرده، پس از انتشار این مقاله به کارمندان طی ایمیلی گفت که زاتکو به دلیل عملکرد ضعیف اخراج شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال به نقل از افراد ناشناس، پرداخت صورت گرفته از جانب توییتر،   بخشی از تسویه حساب موبوط به غرامت پرداخت نشده زاتکو پس از ترک توییتر است. قرارداد بین زاتکو و توییتر به وی این اجازه را نمیداد که در این رابطه علنی صحبت کند اما او اجازه دارد تا به عنوان یک افشاگر دولتی درباره دوران حضورش در این شرکت اظهار نظر کند.

هر دو طرف دعوا خود را برای محاکمه در ماه اکتبر در مورد شکایت توییتر آماده می کنند و توییتر در تلاش است تا ماسک را مجبور به انجام معامله کند. قاضی کاتالین سنت جود مک‌کورمیک، روز چهارشنبه پیشنهاد ماسک را برای اضافه کردن ادعاهای زاتکو به ادعاهای متقابل خود را تأیید کرد. اما او درخواست ماسک برای به تاخیر انداختن محاکمه را رد کرد.

زاتکو قرار است هفته آینده در مقابل کمیته سنا شهادت دهد و برای شهادت در دادخواست توئیتر هم احضار شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha