۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
چگونه از اهمال‌کاری در پروژه‌های سخت عبور کنید؟

فردای اقتصاد: به تعویق انداختن کار در ذات انسان است – همه ما گاهی اوقات اصطلاحا در پروژها لنگ می‌زنیم. اما به تعویق انداختن پروژه‌ای که مهم است (و شاید فوری نباشد) می‌تواند به شغل شما آسیب برساند. اگر متوجه شدید که مکرراً یک مورد خاص را در لیست کارهایی که باید انجام دهید نادیده می‌گیرید، نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو پنج راه حل برای این مشکل به شما پیشنهاد می‌کند:

دید خود را روشن کنید. از خود یا مدیرتان بپرسید: دقیقاً چه کاری از شما خواسته شده است؟ خروجی مورد نظر دقیقا چیست و تخمین می‎زنید چقدر طول بکشد؟ مشخص بودن به شما کمک می‌کند تا به پیش بروید.

مراحل مشخص را شناسایی کنید. با همکارانی که در گذشته کاری مشابه انجام داده‌اند صحبت کنید تا بدانید که برای انجام پروژه چه چیزی لازم است.

اقدام (کوچک) انجام دهید. کاری را که می‌توانید انجام دهید، مشخص کنید، حتی اگر استراتژیک‌ترین کار هم نباشد (مانند ارسال ایمیل یا اصلاح طرح مورد نظردر یک صفحه ارائه). این می‌تواند به اختلال در پویایی شما کمک کند و بازگشت به کار را در آینده آسان‌تر کند.

عملکردهای اجبار برای خود ایجاد کنید. مکانیسم‌های مسئولیت‌پذیری را برای خود تنظیم کنید، مانند برنامه‌ریزی جلسه هفتگی حضوری با مدیر خود یا یک همکار مورد اعتماد.

حواس‌پرتی‌های روزافزون را محدود کنید. آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی در این رابطه برای شما مفید است. ممکن است سعی کنید تلفن خود را در اتاق دیگری بگذارید، از نرم افزاری برای محدود کردن دسترسی خود به وب سایت‌های خاص استفاده کنید، یا حتی روی سیستم کامپیوتری که به اینترنت متصل نیست کار کنید.

منبع: HBR

نویسنده: دوری کلارک

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار